bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 12 Dec 2025, 16:21

stefan schreef:Nou Aat, ben je net klaar, begin je weer overnieuw?
En zijn jullie nu echt om half 5 in de ochtend al online?

Yup :lol:
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 12 Dec 2025, 22:50

Dat viel mij ook al op, dacht dat de forumklok weer in de war was.
Ach ja, pluk de dag.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor pascall » 13 Dec 2025, 00:02

Heerlijke lange dagen, het leven is te kort om in je bed te liggen. :lol:
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 14 Dec 2025, 04:38

haha tja ben altijd wel om 4 uur op, zit in mijn systeem van een leven lang bij nacht en ontij werken. en
inderdaad zoals pascall ook zegt, slapen doe ik wel als ik dood ben dan heb ik er meer tijd voor. het is niet
dat ik me verveel maar mijn interieur was wel mooi maar uiteindelijk niet praktisch voor hoe ik het gebruik.
zoals ik het nu verander hoef ik niet alles opnieuw te maken 80% van het huidige kan ik aangepast voor de
nieuwe situatie gebruiken.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor pascall » 14 Dec 2025, 05:24

aatv schreef:haha tja ben altijd wel om 4 uur op, zit in mijn systeem van een leven lang bij nacht en ontij werken. en
inderdaad zoals pascall ook zegt, slapen doe ik wel als ik dood ben dan heb ik er meer tijd voor. het is niet
dat ik me verveel maar mijn interieur was wel mooi maar uiteindelijk niet praktisch voor hoe ik het gebruik.
zoals ik het nu verander hoef ik niet alles opnieuw te maken 80% van het huidige kan ik aangepast voor de
nieuwe situatie gebruiken.

greetzz aat

Tjonge een metgezel, zijn er niet veel van :lol:
Zo ook onderweg, rond 4.00 uur het karretje op gang, heerlijk die rust op het water en de beste plekjes bij aankomst.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 14 Dec 2025, 08:18

precies pascall! heerlijk vroeg varen damp nog over het water, heerlijk rustig en genieten!
mijn idee van ontspanning en je ligt op tijd in een haventje met een koud biertje.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor chaea » 14 Dec 2025, 20:13

pascall schreef:Heerlijke lange dagen, het leven is te kort om in je bed te liggen. :lol:

Hoop niet dat je dit motto opheft door in de avond al om 19:00 uur je bed in te gaan :lol:
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor aatv » 15 Dec 2025, 05:06

na het aanpassen/op maat maken van mijn bestaande banken en veel gesleep meten en passen in de boot er
uiteindelijk voor gekozen ipv een rondzit een hoek bank te maken welke aan een zijde uit geschoven kan worden
om er zodoende een bed van te maken. idee een beetje afgekeken van de camper bouwers en zodanig hou ik wat
meer leefruimte over. om de bank uit te schuiven maak ik u profieltjes in de vloer en gebruik ik kleine. kogellagers in
de bodem van de kist. op de juiste plaats in de profielen maak ik een dieper sleufje waar de lagers in vallen zodat de
bank bij ingeschoven en uitgeschoven koud op de vloer staat en dus niet schuiven kan. voordeel van het systeem is dat
ik zodanig de bank nauwelijks zichtbaar boven de vloer kan laten schuiven. verder maak ik er meteen een mooi vloertje
in door een okoume plaat door middel van frees groeven met een kitnaad en een transparant vloer lakje op een teak vloertje
te laten lijken. bijkomend voordeel is dat ik in een 8mm plaat de profieltjes kan verzinken zodat ik niet in de boot hoef te
fresen want dat geeft een zooi waar je niet fris van wordt.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 15 Dec 2025, 05:37

Hoe langer dat je de tijd neemt om er over na te denken hoe beter het eindresultaat!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 17 Dec 2025, 13:32

vandaag weer lekker bezig geweest. eergisteren een mal gemaakt van de vloer in de boot want hier komt mijn
8mm okoume vloertje op. vloertje gemaakt en gefreesd om zodoende een mooi boot vloertje te maken. morgen
de banken verder op maat maken en mijn rail systeem in bouwen. bootvloertje wordt verder in mahonie kleur
gebeitst de kitnaden worden grijs want dat zijn mijn raam lijsten ook. en daarna wordt het geheel met parketlak
afgewerkt.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

VorigeVolgende