hoi allemaal,
aat is de naam en aat kocht een bootje met iets werk haha dat was toch iets meer werk dan gedacht
en gezien bij aanschaf. tja eerste boot he. maar goed ik hobby graag en ben technisch. tevens heb ik
het geluk dat mijn handjes kunnen maken wat de oogjes zien.
volgens verkoper is de boot een dolfijnkruiser naar ontwerp van pieter beeldsnijder. en das alles
wat ik weet. ik kan er geen tweede van vinden en weet ook geen historie en werf etc. mocht
iemand info hebben dan is dat welkom. afmeting van de boot is 7,5mtr bij 3mtr..
aangezien ik de complete boot strip en herbouw vinden jullie het misschien leuk mijn project te volgen.
zo ziet die er dus uit opzich redelijk dacht ik, hier en daar wat roest, ramen en zo, maar een beetje werd veel
dus vandaar mijn complete restauratie.
eerst de raampies er maar uit en de roest aanpakken
boot leeg gemaakt oude verf verwijderd
inmiddels binnenzijde romp kaal gemaakt in de owatrol gezet en twee lagen primer
plafond ook geverft en hele onderkant van de kajuit van binnen en buiten rondom tot
staal blank gemaakt 1 laag owatrol 7 lagen primer en 3 lagen aflak. die wil ik nog eens
zien roesten.
inmiddels lekker op weg komende week gaat voor dit deel van de boot de laatste aflak erop
ook reeds nieuwe kunstof ramen besteld. die nieuwe met kunstof raamlijsten dus geen koudebrug
meer aan de ramen.
zover ben ik dus na 4 maanden bijna dagelijks aan de boot werken!! ach het houd je van de straat haha