bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 03 Okt 2022, 19:32

Helaas is Pieter enige jaren geladen overleden, dus op de man af vragen kan niet meer.
Als het echt een Pieter Beeldsnijder is, is dat een enorme meerwaarde voor het scheepje, want Pieter was een zeer gerenommeerde ontwerper van wereld niveau!
Maar een Pier Beeldsnijder wel of niet, je hebt er een schitteren scheepje van gemaakt wat de toch al mooie lijnen in het scheepje tegoeden komen.
De keuze van materialen, kleuren, ontwerp, alles vloeit in elkaar tot één harmonie, top!!!

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2122
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Okt 2022, 21:20

hey pascal, ik ken de geschiedenis van pieter wel een beetje en dat de man een groot ontwerper was.
ook weet ik dat zijn bedrijf nog altijd bestaat. heel jammer dat men daar niet reageert op vragen. ik
denk zelf dat mijn bootje best naar een ontwerp van pieter gemaakt kan zijn, bepaalde lijnen zie ik
ook in schepen die door hem ontworpen zijn. misschien door iemand zelf gebouwd of laten bouwen
naar een ontwerp van pieter. dat maakt mijn bootje geen echte beeldsnijder maar daarom is de boot
niet minder mooi! maar het zou leuk zijn uit te vinden hoe het nu precies zit.

wat ik weet is dat het bootje van een ouder persoon geweest is die de boot vanaf nieuw bj 1985 gehad
heeft tot de man een jaar of 90 was. de laatste 15 jaar heeft de boot liggen verkommeren aan de steiger
tot een opkoper hem overnam. de jongeman die hem kocht en van wie ik hem kocht was begonnen met
opknappen tot dit kwa zijn kunnen en financiele kant te veel werd. tevens weet ik dat er in 97 een nieuwe
motor in gezet is te weten een Mitsubishi K4D. veel is er na 97 niet meer mee gevaren daar de motor pas
700 uur op de klok heeft.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 07 Okt 2022, 06:35

vandaag een dagje vrij daar het vandaag nog zonnig is. straks de nieuwe bevestiging rand
langs het dak voor mijn zeil monteren en nog wat voorwerk aan de kuiprand afmaken. zit de
rand er eenmaal in dan kan ik mijn plafond in de kuip ook gaan monteren en kunnen we
daarna verder met het interieur. plaatjes volgen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 09 Okt 2022, 19:04

vrijdag begonnen met de bevestiging van de nieuwe rand onder het dak waar mijn zeil aan vastgemaakt wordt.

Afbeelding

aan de kuiprandniet veel kunnen doen daar deluchtvochtigheid te hoog is om te verven. de rand staat wel reeds
in de epoxycoat dus verven kan na de winter ook.

Afbeelding

vandaag voor het grootste deel het plafond in de kuip gedaan en daarna nog aan het interieur geklooid

Afbeelding

kozijntjes en lijstwerk geplaatst deurtje afgehangen en de klep van gasveren voorzien. hierin komt mijn chemisch
toilet. ik heb er bewust voor gekozen het op deze manier te maken daar in mijn ogen een toilet op de boot voor
noodgevallen is, toiletten en douches heb je in zo ongeveer elke haven, en ik geen groot geval wat in mijn bootje
dan toch te klein uitvalt voor de ramen wilde hebben. misschien niet heel goed te zien op de foto maar geloof me
voor mijn bootje heb ik riante zit ruimte op de pot straks :lol:


Afbeelding

Afbeelding

al met al weer lekker bezig geweest dit weekend greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 12 Okt 2022, 15:16

vandaag bij toeval een dagje vrij dus ff lekker aan de boot gewerkt. voorste gedeelte van
het plafond in de kuip geïsoleerd waarbij ik me weer in onmogelijke hoeken moest opstellen
om de kaiflex (is zelfde spul als armaflex maar dan een stuk goedkoper) te plakken. plafond
plaat op maat gemaakt en deze past weer perfect. meteen ook afwerk lijsten gehaald dan
kunnen we die zaterdag ook meteen ff op maat maken waarna ik ze kan aflakken. halogeen
spotjes zijn ook besteld dus komend weekend kunnen we weer lekker aan de gang.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor FKZ » 12 Okt 2022, 17:11

Maak je niet direct led spotjes? Verder ziet er super uit
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 13 Okt 2022, 05:03

jup led spotjes bedoelde ik.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 13 Okt 2022, 13:23

krijg af en toe vragen over de kaiflex isolatie die ik gebruikt heb,

ik heb gebruikt kaiflex-kk zelfklevend 13mm. gekocht in duitsland en toen ik het kocht was het
bijna de helft goedkoper dan armaflex. materiaal is hetzelfde. het bedrijf levert netjes en vrij
snel. ergens had ik de link al eens geplaatst maar bij deze dan nog een keer.

gewoon ff de link volgen en ff opzoeken wat je hebben wil en doe er je voordeel mee!

https://www.isowoll.com/einsatzgebiet/k ... mperausbau

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Okt 2022, 14:45

dit weekend hoofdzakelijk voorbereidende werkzaamheden gedaan zoals elektra kabels voor de
kajuit verlichting en de navigatie verlichting aanleggen. verder de lijsten voor het plafond in
de kuip op maat gemaakt en de verlichting in het kuip plafond geplaatst. verder nog bezig met
afwerk delen voor het interieur. allemaal tijdrovende klussies die weinig vooruitgang laten zien
maar ze moeten toch eerst gebeuren voor je weer zover ben om nieuwe plaatjes te maken waar
je de vooruitgang wel kunt zien.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 22 Okt 2022, 20:25

vandaag de plafondlijsten gemonteerd netjes met messing schroeven en ringetjes.op de foto
is een van de led spotjes ook nog te zien. verder nog wat kleine dingen gedaan aan de toiletklep
en mijn roerkoning bij gevuld met vet. daarna mijn maat nog wat geholpen op zijn boot. morgen
thuis nieuwe stukken maken en mijn zwemplateau aan de onderzijde nog een laag containerverf
geven. heb ik nog tijd dan gaan we de voorraad afwerk lijsten bij de bouwmarkt plunderen.

Afbeelding

Afbeelding

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten