bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 31 Aug 2022, 19:15

doorvoer voor de spoelbak ook gemonteerd. dat ie precies in de waterlijn streep zit
is een leuk detail wat toevallig zo uitkwam.

Afbeelding



hieronder het befaamde testplankje wat al bijna 4 jaar in weer en wind buiten ligt en aangeeft
dat je formica prima verlijmd met polymax en dat je formica prima buiten kan gebruiken. de hardhouten
zijkantjes zijn er bijna allemaal af gerot maar de formica mankeert niets aan! ik heb er een klein
stukje van nodig voor mijn interieur dus dat zaag ik eruit en dan mag de rest lekker verder in de tuin liggen
want ben toch benieuwd hoelang dat goed blijf gaan.


Afbeelding


greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 01 Sep 2022, 21:18

aatv schreef:hoi lysan, het is te koop (voorgebogen multiplex) maar het is pokke duur dus ik heb gewoon een
massief houten tafelpoot , 9cm doorsnee, bij de bouwmarkt gekocht en deze in 4 kwarten gezaagd.
een goede zaagtafel en een paar zelfgemaakte hulpstukken om de poot te zagen zijn wel vereist.
zoals ik gedaan heb met hier de formica omheen buigen en lijmen is een hell of a job.

hier een kleine indecatie wat je kan verwachten als je de hoeken wilt kopen;

https://www.maiburg.nl/maiburg/nl/EUR/M ... n/p/107813

greetzz aat

Hoi Aat, grappig dat je het over Maiburg hebt, ik heb al mijn formica/HPL bij deze firma gekocht.
Je boot wordt super mooi;-)
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Sep 2022, 19:00

dit weekend ff een beetje rustig aan gedaan, beetje aan de kuiprand gewerkt en nieuw houtwerk
waaraan mijn zijl bovenaan aan de achterkant vast zit. ben inmiddels vanaf het voorjaar elke
vrije minuut bezig aan de boot naast mijn baan als chauffeur wat ook gemiddeld 10 uur per dag is.
levend als vrijgezel komt er ook nog een huishouden bij, wat er soms ff bij in schiet haha en het
feit dat ik reeds 59 ben pffff. soms moet je tegen jezelf zeggen ff dimmen gast! dus vandaag paar
uurtjes geplamuurd en geschuurd vroeg naar huis, uurtje op de tuinbank gemaft, F1 gekeken en
spareribs gemaakt. nee heb er geen plaatjes van haha.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 11 Sep 2022, 14:48

alhoewel er momenteel weinig zichtbaars gebeurd ben ik toch druk bezig met de kuiprand,
beitsen en aflakken van lijstwerk en de bevestigings rand voor mijn zeil. tevens vandaag
wat elektra werk gedaan. extra kabel getrokken en stopkontakt gemaakt voor de lader
van de boegschroef accu. nu blijkt dus ook dat de manier waarop ik mijn interieur gemaakt
heb zich uitbetaald daar delen even aan de kant moesten om de kabel netjes bij de rest te
laten lopen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Sep 2022, 13:58

ondanks dat ik met het klote weer niet aan de boot zelf kan werken doe ik dan thuis wat ik kan.
paneeltje gelamineerd met formica en wat dingen in de grondverf en lak gezet. daarna maar aan
mijn zwemplateau gewerkt. aangezien ik van mening ben dat ook een zwemplateau meer kan zijn
dan een plank achter op je boot heb ik ook hier eerst over nagedacht hoe je een zwemplateau
multifunctioneel kan laten zijn. uiteraard gebruik je hem voor het zwemmen maar ik gooi ook
graag een hengeltje uit en ik ben nogal van de BBQ. zodoende heb ik rondom 8 gaten van 25mm
geboord waar rvs bussen inkomen zodat ik straks een verscheidenheid aan hulpstukken kan plaatsen.
ik kan er een railing inzetten een hengelsteun of een frame waarop mijn BBQ kan staan. ook de
zwemtrap kan ik er zo inhaken. een laag geplaatst frame met een net houd ook de watervogels
van mijn plateau. alle gaten hebben recht of schuin dezelfde afstand zodat ik straks alles kan plaatsen
waar ik wil en waar de wind vandaan komt. op deze manier gebruik je het zwemplateau als verlengstuk
van je boot. zo wordt een klein bootje steeds groter in de mogelijkheden!

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Yep » 18 Sep 2022, 15:00

Topper.
Je bent 180.000 keer bekeken.
Heel NL kent je project vermoed ik.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Sep 2022, 19:02

Yep schreef:Topper.
Je bent 180.000 keer bekeken.
Heel NL kent je project vermoed ik.



hoi yep, ik wordt nog beroemd haha.hoop dat er mensen geïnspireerd raken en hier
en daar een mooi bootje redden wat ligt te verkommeren.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 02 Okt 2022, 19:21

Zeker geïnspireerd en het beste project waar ik super veel van heb geleerd.
Nu ruim twee jaar bezig met mijn project en nog steeds raadpleeg ik dit project.
Bedankt Aat
Ps. Dit is een mooi project om op YouTube te zetten.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Okt 2022, 18:43

hoi vayreda, fijn om te horen dat je wat aan mijn geknutsel hebt! maar ondanks dat ik veel zelf kan
heb ook ik heeeeel veel geleerd hier op het forum. zeker wat betreft de elektriek. hiervoor blijvend
dank voor de mensen die me dat geleerd en uitgelegd hebben. mochten er mensen om hulp of ideeen
verlegen zitten, stuur gerust een berichtje of kom een praatje maken in wessem. kun je de boot ook
in het echt zien. een forum is er om elkaar te helpen. voor gast -kijkers, wordt gewoon lid van het forum
kost nix en je leert veel en wie weet kunnen wij ook iets van jou leren!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Okt 2022, 19:04

ondanks ik reeds 184.000 keer bekeken ben hier op het forum tast ik nog altijd in het duister
omtrent de geschiedenis van mijn bootje. wat ik van de vorige eigenaar weet is dat het een
dolfijnkruiser is naar ontwerp van pieter beeldsnijder. mail voor info naar de beeldsnijder
firma wordt helaas niet beantwoord en zoedoende weet ik eigenlijk nog altijd niets. enige
richtlijn die ik heb is de naam van de boot toen ik hem kocht "stouwetter" wat fries is voor
buiswater. kans is dus redelijk dat de boot oorspronkelijk ergens uit friesland komt. mochten
mensen iets herkennen of kunnen vertellen over de history van de boot dan zou ik dat zeeer
op prijs stellen.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten