bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 15 Jul 2022, 13:47

Lekker dat je zo goed gaat! Top
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Jul 2022, 16:03

weer lekker bezig geweest vandaag. keuken afgemonteerd en alles aangesloten. tevens
de boegschroef, watertank en pomp erin. was weer ff werk maar gelukkig ben ik nog lenig
genoeg met mijn 59 lentes om in een boot met weinig ruimte mezelf nog in een keukenkassie
te proppen om een kraan aan te sluiten :lol:

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Jul 2022, 16:10

watertank zo gemaakt dat ik hem er heel eenvoudig uit kan pakken om schoon te maken.
aanrechtblad is een afdankertje van mijn zoon waar ik een passend stuk uit geslepen heb.
zoonlief was wel zo slim pa meteen ff een nieuw blad met spoelbak te laten maken haha.
en de kraan een krijgertje van mijn maat. zodoende weer relatief goedkoop mijn keukentje
gemaakt.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 17 Jul 2022, 17:36

vandaag wat kleine dingen gedaan ter afstelling van mijn keukenblok en verder een heleboel
mallen gemaakt voor de verdere afwerking van kuip en kajuit. we hebben lekker de gang er in zo!
tevens heeft de werfbaas , nadat ik hem dat vriendelijk gevraagd had, mijn boot verplaatst naar een
vrijgekomen plaats direct naast de winterstalling loods zodat ie nu mooi in de schaduw staat en uit
de wind en regen. daar ik mijn boot gewoon goed geïsoleerd heb blijft het met deze temperaturen
nu heerlijk koel in de boot.tevens kan ik mijn auto ervoor zetten blijft die ook een beetje aangenaam
en hoef ik niet zo ver te lopen voor mijn materialen en gereedschap. stroom water en toilet op 20mtr
dus zeker weten dat ik het beste plekkie heb wat er is op de werf!
laat de zon maar schijnen, aat kan gewoon lekker door in de boot! volgende week een bakje radler
mee voor de werfbaas, zo kan je een volgende keer weer eens aankomen als je iets gedaan wil hebben.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Oeverloos » 17 Jul 2022, 19:15

Knap werk, man!
Mag je trots op zijn.

Mvrg. Oeverloos
Oeverloos
 
Berichten: 650
Geregistreerd: 22 Nov 2019, 19:57
Woonplaats: Friesland
ligplaats: Denemarken
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor FKZ » 18 Jul 2022, 07:48

Netjes aat!

welk materiaal heb je gebruik standaard keuken fronten of iets anders?

groet
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Marie Christina » 18 Jul 2022, 09:35

Ik ben benieuwd wanneer jij iets gaat maken met een tegenvallend resultaat.
Die dag komt nooit, vermoed ik.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Jul 2022, 12:16

FKZ schreef:Netjes aat!

welk materiaal heb je gebruik standaard keuken fronten of iets anders?

groet


als je mijn gehele draadje lees zie je dat ik het complete interieur van watervast multiplex gemaakt
heb wat ik gelamineerd heb met formica. nooit meer lakken of verven, doekje erover en klaar. zal ook
noooooit meer rotten. is ff werk maar dn hebbie ook wat :D zo kun je ook zien dat ik voor mijn maat
ook deurtjes gemaakt heb in een geheel andere stijl en gewoon geverfd.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Jul 2022, 12:21

Marie Christina schreef:Ik ben benieuwd wanneer jij iets gaat maken met een tegenvallend resultaat.
Die dag komt nooit, vermoed ik.


ik hoop het niet haha maar mij lukt ook niet altijd alles zoals ik het graag zou hebben. ben wel zo pietje precies
dat ik het probeer zo goed mogelijk te maken met het gereedschap wat ik heb. met een cnc snij/frees bank
zou ik het perfect maken maar das een gevalletje van dream on aat haha

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Jul 2022, 20:28

voor de geintereseerden, mijn hele interieur van de boot is met formica gedaan. elk plankje
en onderdeel is van voor achter en zijkanten gelamineerd of aan de achterzijde geverfd met
verf waar ik een toevoeging bij gedaan heb om verf 100% waterdicht te maken.. tevens bestaat
alles uit gekoppelde sigmenten. indien nodig kan ik gewoon een deel wegpakken als ik er achter
of onder moet zijn voor onderhoud. alles kan er in en er uit zonder te slopen en weer terug gezet
worden. al ligt mijn boot een maand onder water gebeurd er nog niets met het interieur.hoe weet ik dit?
ik heb eerst een proefplankje gemaakt wat een week onder water heeft gelegen, een week in de
diepvries en een dag op 100 graden in de oven. nu ligt het plankje al ruim drie jaar in de tuin in weer en
wind. plankje is nog altijd zo goed als nieuw! voor mijn interieur had ik 9 vellen formica [300 x 130}
en met een beetje geluk kom ik er precies mee uit. ik heb ze goedkoop over genomen van roelof
hier op het forum maar normaal kost een vel 150 euries. komt ook nog voor een 500 euries polymax
bij om het te lijmen. een goede handfrees en een freestafel heb je wel nodig. alle geverfde delen
met 100% waterdicht gemaakte verf en alle blanke hout is behandeld met woodseal pro impregneer
middel. voor dat er iets gaat rotten ben ikzelf al veeeeel eerder vergaan :lol:

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten