bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Amersfow » 27 Aug 2024, 17:28

Niet klapbaar? Doorvaarthoogte stukje lager
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 27 Aug 2024, 18:35

Amersfow schreef:Niet klapbaar? Doorvaarthoogte stukje lager

Kruiphoogte iets erbij toch, 45cm?
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor aatv » 28 Aug 2024, 09:30

jup boot is nu ietsjes hoger maar maakt voor mijn maat niet uit aangezien hij alleen op de maas plassen vaart.
wel heeft hij mij voor al het werk tot nu toe een super mooie verassing gegeven wat echt niet had gehoeven.
ik mag op zijn kosten een mooi nieuw zeil voor mijn boot laten maken en das geen goedkoop cadeau en daar
zal mijn bootje er echt gelikt mee uitzien!!! het oude zeil laat ik wel ff opnieuw stikken dan kunnen we die voor
de wintermaanden gebruiken en blijft de nieuwe mooi. plaatjes volgen zodra ik hem erop heb!

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor stefan » 28 Aug 2024, 17:24

Leuk Aat, waar ga je dat laten maken? Ik moet binnenkort ook een nieuw zeiltje denk ik…
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 28 Aug 2024, 17:30

Mijn ervaring om de oude kap er in de winter erop te zetten is niet zo best. Het afhalen en opzetten is een hele klus. En de oude is vaak al slecht. Bij de ritsen en ramen. En juist in de winter heeft die het meeste te verduren, harde wind, sneeuw. De oude kappen liggen inmiddels bij de vuilnis en in het voorjaar maar even iets harder boenen en iets kortere levensduur voor lief nemen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 28 Aug 2024, 18:59

Amersfow schreef:Mijn ervaring om de oude kap er in de winter erop te zetten is niet zo best. Het afhalen en opzetten is een hele klus. En de oude is vaak al slecht. Bij de ritsen en ramen. En juist in de winter heeft die het meeste te verduren, harde wind, sneeuw. De oude kappen liggen inmiddels bij de vuilnis en in het voorjaar maar even iets harder boenen en iets kortere levensduur voor lief nemen.

Hij laat hem opnieuw stikken, kost minder dan 1000 euro incl wassen en impregneren en zolang het zeil zelf nog goed is.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Amersfow » 28 Aug 2024, 19:30

Ja alles opnieuw stikken kostte voor mijn 6,25m sloep 300 euro. Maar ritsen en ramen worden daar niet beter van.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 28 Aug 2024, 19:54

nieuwe zeil wordt gemaakt bij zeilmakerij wijnen in genk belgie. het zeil van mijn maat is er ook gemaakt
en ziet er zeer netjes uit. afgelopen week had hij ook stiksels die los lieten. na uitleg van de heer wijnen blijkt
dat de stiksels heel langzaam verteren maar hier is niets aan te doen daar het speciaal stiksel is wat uitzet bij
vocht en zodoende de naden dicht houd bij regen weer. advies is dan ook eens in de vier/ vijf jaar opnieuw stikken.
bij mijn maat heeft hij dat gratis gedaan want dat is gewoon service vind meneer wijnen. mijn oude kap, niet eens zo
heel erg oud is echt zeildoek en geen stof. ik laat de flappen over de ramen ook vast stikken voor extra stevigheid
want het oude zeil is puur voor de winter en dan ben ik toch niet op de boot. verder is het oude zeil nog in prima
conditie. het enige is opnieuw stikken langs de ritsen een minuscuul haarscheurtje en een uitgescheurde tenax wat
ff gefixt moet worden. de service van meneer wijnen kennende is de kans groot dat hij dit gewoon ff doet bij
aankoop van een nieuw zeil en het anders de kop niet zal gaan kosten. tevens heb ik een industrie naaimasjien
gekocht, heb vroeger nl kampioenschap windsufen gedaan en maakte mijn eigen zeilen, dus in principe kan ik het
ook zelf repareren.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor Pieterse » 28 Aug 2024, 20:12

Maak je geen zorgen Aat, ik gebruik al jaren mijn oude kap in de winter.
Dat gaat nog steeds prima.
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor aatv » 29 Aug 2024, 07:48

nee zorgen maak ik me zeker niet, oude zeil is nog in prima staat het is alleen niet mooi
meer door zes jaar klussen aan de boot zit er hier en daar wel een veegje verf op en tevens
vind ik het blauw niet passen bij de boot ook is het zeil niet praktisch gemaakt. vandaar dat
ik een nieuwe wilde in een grijstint wat veel mooier bij de boot past.

greetzz aat

plaatje van mijn huidige zeiltje.

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten