bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 20 Jun 2024, 20:44

ook ff het vermelden waard, ook al is de eva foam niet zo heel duur, iets van 33 euries per rol
van 2.40 x 60 betaald en drie rollen gekocht. dan de okoume multiplex plaat ix een grote en een
keer een kwart plaat totaal 63 euries, potje jachtlak 28 euries en 50mtr vilt 114 euries waarvan ik
waarschijnlijk nog een rol zal moeten bij bestellen. zit je bij elkaar voor een vloertje van 2 x 1.70
toch weer op 350 euries zo ongeveer. dus ook al doe je alles zelf is er aan een boot ook nix goedkoop.
je kunt de foam natuurlijk ook gewoon net als tapijt recht toe in je boot plakken en das dan wel
goedkoper maar of het mooier is..... en dan verder niet meer nadenken over zooi als het er ooit weer
uit moet.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor aatv » 21 Jun 2024, 20:02

vloertje ligt inmiddels in de boot, fits like a glove en ziet er gelikt uit. zal dit weekend ff
een plaatje maken. tevens bezig een tafeltje te maken voor in de kuip en hiervoor gebruik
ik een klassieke gietijzeren poot, deze kun je in drie stukken delen waarvan ik alleen het
middelste stuk gebruik met hierop een rond tafelblad. tafeltje zal ergens eind volgende week
klaar zijn.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor stefan » 21 Jun 2024, 22:49

Ga je van de zomer nog op pad Aat? Ik vertrek eind volgende week voor 3 a 4 weken, een rondje via Den Bosch, Gorinchem, Utrecht, Amsterdam en Hollandse plassen.
Wellicht komen we elkaar nog ergens tegen?
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 22 Jun 2024, 06:14

stefan schreef:Ga je van de zomer nog op pad Aat? Ik vertrek eind volgende week voor 3 a 4 weken, een rondje via Den Bosch, Gorinchem, Utrecht, Amsterdam en Hollandse plassen.
Wellicht komen we elkaar nog ergens tegen?

hey stefan, tis wel de bedoeling maar het plan was om naar zeeland te varen.
ik wacht alleen wel ff tot het wat droger weer blijft. heb de tijd aan mezelf
daar ik niet meer werk. rondje wat jij gaat maken lijkt me ook leuk om een
keer te doen. zal je zeker tezijnertijd om advies en leuke havens vragen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 23 Jun 2024, 12:03

plaatjes van mijn vloertje in de boot.

Afbeelding

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 23 Jun 2024, 12:09

en zoals belooft de plaatjes van het stuurhuis van mijn maat, nog een paar details
afwerken en dan is dat ook klaar. dit was echt een hels klussie want de bestaande
situatie was kaal vies polyester van 40 jaar oud waar nooit een interieur in had gezeten.
denk dat het er nu toch wat deftiger uitziet. mijn maat is er dolblij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor Pieterse » 23 Jun 2024, 17:47

Dat ziet er fantastisch uit! Ik lees al een tijdje mee met dit draadje en heb iedere keer weer veel bewondering voor jouw creatieve oplossingen en vakmanschap.
Ik denk dat je maat ook heel blij is met je.

Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor aatv » 23 Jun 2024, 19:01

dank voor het compliment John, blij is hij zeker. aan onze steiger helpt iedereen elkaar want iedereen
heeft of kan wel iets waarmee een ander geholpen kan worden en zo kunnen we betaalbaar blijven varen.
zo hebben we bv opa die zijn halve leven op het water heeft doorgebracht met werken en zodoende een
mega bron van informatie en schepen is. een ander is weer metselaar, handig als er thuis eens wat gemaakt
moet worden. mijn maat kon veel maar door een hersenbloeding gaat het niet meer zo maar als er een boot
geschuurd moet worden zit hij wel als eerste naast je om te helpen ook al kent hij je net een dag. soms heeeel
soms zie je zo een stukje van hoe de wereld ook kan en zou moeten zijn! en s avond zitten we met allen op de
steiger drinken een pint steken de bbq aanen hebben lol als een stel pubers haha.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 18 Aug 2024, 16:40

eindelijk er is ff aan gedacht mijn test plankie van de bodem te vissen. na alle
mishandelingen die er aan vooraf gegaan zijn heeft het plankie nu 10 maanden
4 mtr diep in de haven gelegen en er mankeert nog altijd nix aan. kan dus stellen
dat mijn interieur 100% waterproof is.

Afbeelding

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 27 Aug 2024, 04:15

mijn maat en ik vinden dat een houten mastje/kruis op de boot een beetje ouderwets staat. daarbij had
hij nieuwe verlichting nodig want de vorig jaar nieuw gekochte verlichting van een goedkoop merk stond
na 1 winter vol water en kon de vuilbak in. nieuwe lampies erop van een kwalitatief goed merk, mast
eraf en ik heb hem een rvs paaltje gemaakt voor de top en anker lampies. moet zeggen zijn hele boot frist
er van op en heeft een heel andere uitstraling nu.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten