bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 24 Sep 2025, 18:50

ha Jan, ik heb er ook 6 jaar over gedaan om de nieuwe ramen bij elkaar te krijgen. ik heb er maar 11
en dat geintje koste gewoon net iets meer dan 6000 euries. ach als je naar de kroeg ga met je geld hebbie
koppijn ipv ramen haha en niet te vergeten ik heb geen vrouw meer dus die kosten kan ik aan de boot
uitgeven haha. sorrie dames :lol:

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor aatv » 24 Sep 2025, 18:54

verder is de planning om dit najaar en winter mijn interieur te veranderen voor meer ruimte en comfort en een
mooi rvs railing tot achteren gaat in de toekomst nog komen die ik uiteraard ook zelf maak en las.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 08 Nov 2025, 09:31

inmiddels begonnen met de nieuwe indeling van mijn interieur. gisteren de tafel en een zitbank uit de boot
gehaald en een stuk van het plafond. daar alles in mijn boot geschroefd gekoppeld zit kan alles er eenvoudig
uit zonder iets kapot te hoeven maken dus dat was zo geregeld. thuis had ik al het nieuwe scheidings wandje
voor de nieuwe toilet situatie gemaakt welke ik gisteren ook meteen gelamineerd heb met formica. komende
week ff kozijntjes maken en de toiletdeur en dan kan dit alles de boot in waarna we de rest van het interieur
ook gaan aanpassen. zal er gaandeweg plaatjes van maken.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor pascall » 09 Nov 2025, 05:22

Is dat in het kader van optimalisatie?
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 10 Nov 2025, 05:40

inderdaad, toendertijd het interieur gemaakt naar mijn leef situatie waar een vrouw en 2 pubers ook moesten kunnen slapen
en zo. na dat dit weer uit mijn leven verdween eerst eens een paar jaar de boel gelaten voor wat het is en tijdens mijn vaar
weekje dit jaar er eens goed over nagedacht hoe het anders comfortabeler zou kunnen zonder een compleet nieuw interieur
te maken. de toilet vond ik wel het belangrijkste dat die eerst gedaan moest worden. de meeste delen van mijn huidige interieur
kan ik zoals ze zijn of enigszins aangepast hergebruiken. ook heeft de tijd me geleerd dat ik binnen in de boot het meest slaap,
even wat eetbaars maak en indien onderweg het toilet gebruik. mijn ligplaats is 25mtr van het toilet af dus waarom die in de boot
vuil maken dan. maar indien onderweg moet die wel verbeterd worden aangezien ik ook ouder wordt. die drie dingen moeten dus zo
praktisch en comfortabel als mogelijk zijn. en wat meer kastruimte is wenselijk. blijft er nog net ruimte over om met drie personen
comfortabel te kunnen zitten wat ik dan weer niet heel belangrijk vind aangezien ik hooguit binnen zit om F1 te kijken en verder achter
in de kuip zit of op de bank een tukje doe tussendoor. de laatste 2 jaar is ook de tv niet aan geweest daar het met de jongens op de steiger
altijd veel te gezellig is!

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 14 Nov 2025, 09:27

tussenwand voor de toilet is reeds klaar. aan de buitenzijde met formica bekleed en aan de binnenzijde met een
stukkie zijl met houtmotief. tussenwand past tot op de halve mm precies op zijn plaats ondanks de rondingen en
uitsparing. nou weet ik ook wel dat ik nauwkeurig werken kan maar zo precies lukt mij ook niet altijd. de toilet
deur is ook bijna af en de delen voor het kozijntje liggen klaar voor montage. het plan was om het dit weekend
in de boot te plaatsen maar daar de A2 weer eens een heel weekend afgesloten is kan dat ook volgende week worden
want meestal heb ik geen zin om kilometers om te rijden.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 28 Nov 2025, 04:25

tussen het wisselende weer probeer ik toch zoveel mogelijk te doen. wandje en kozijn zitten er in. daar de
wand tussen kuip en toilet iets scheef staat, tja tis een boot he, moet ik weer kunststukken verzinnen om
de scharnieren van de deur te bevestigen welke ik vandaag ga maken. waarom staat de wand niet recht zullen
jullie, mij kennende, denken? gewoonweg dat het te minimaal is en om het te veranderen had dit een boel
laswerk met zich mee gebracht. tevens is mijn tweede probleem dat de formica die ik gebruikt heb niet langer
te krijgen is in dezelfde kleur. ik heb nog wat rest stukken en hopelijk kom ik er redelijk mee uit. mocht er
iemand zijn die een bedrijf weet die formica " golden morning oak" toevallig nog heeft dan hoor ik het heel graag!

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor pascall » 28 Nov 2025, 05:28

Ondanks dat het nog niet klaar is ziet het er nu al strak uit!
Weet zeker dat het goed komt, mooie winter klus!
Heb jij geen problemen met de temperatuur in verband met lijmen, of is de ruimte verwarmd?

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 28 Nov 2025, 06:32

hey pascall, alles voor de toilet is geschroefd op dusdanige wijze dat het er ook weer makkelijk uit kan.
zodanig kunnen ook de bank en de tafel er weer in. mocht ik de boot ooit verkopen kan de nieuwe
eigenaar zonder al te veel gedoe kiezen tussen meer zitruimte of de toilet. ik probeer alles altijd zo
multifunctioneel als mogelijk te maken. lijmen is vrij permanent en je hebt toch met de meeste lijmen
een temperatuur boven de 5 graden nodig.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 02 Dec 2025, 05:47

op de dagen dat het weer een beetje mee werkt probeer ik zoveel als mogelijk te doen, zowel thuis als op de boot.
gisteren de wc deur gemonteerd en thuis het luikje en de rand waarop het luikje rust gemaakt evenals een schotje
om de uitsparing van de bank in de formica te bedekken. verder vandaag ff een nieuwe plafond plaat maken daar
de oude niet meer past vanwege de scheidings wand en de plafond spot die op een andere plaats komt. dan kan deze
week de plafond er ook weer in.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten