bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 18 Apr 2025, 21:52

Aat, volgende keer misschien in een fotosessie het vervaardigen van bv de mast laten zien?
Altijd leuk en leerzaam hoe bepaalde objecten tot stand komen.
Wat voor lijm heb je gebruik voor de mast?
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 19 Apr 2025, 04:03

zal ik eens doen Pascall. ga nu twee vierkante inzet lijsten voor de dak luiken van mijn maat maken.
ik zal er plaatjes van plaatsen. tegenwoordig gebruik ik bison VB20 D3 watervast. fijne lijm die snel vast zit
en je kunt er meer als alleen hout mee lijmen.

Ook zit er een verandering van mijn boot interieur aan te komen. het huidige was gebaseerd op hebben van
een vriendin en twee pubers. voor mezelf alleen is de aanpassing praktischer en geeft me meer ruimte.
voordeel van mijn werkwijze is dat het meeste zonder veel poespas hergebruikt kan en gaat worden. hoop
dat ik er dit jaar aan toe kom want thuis moet er een nieuwe garage gebouwd worden en met mijn artrose
gezeik heb ik tegenwoordig 10 x meer tijd nodig om iets te maken.

hierna stop ik met grote klussen en ga me wat meer toeleggen op kleinere zaken zoals een mastje maken
een oud stuurwiel in zijn glorie herstellen of reparatie en lakwerk aan een mooi houten interieur. in ieder
geval iets om wat te doen te hebben en mijn boothobby betaalbaar te houden want als je gewend ben je
hele leven 12 uur pd te werken valt thuiszitten echt vies tegen. daarbij is 70% van je basisloon zonder
overuren ook niet bepaald een vetpot. moest iemand wat opgeknapt hebben ff berichtje sturen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor pascall » 19 Apr 2025, 05:16

Misschien voor ieder nieuw project een draadje starten dan blijft het overzichtelijk.
Voor personen die een soortgelijk project willen starten, of hier vragen over hebben en zoeken op het internet, komen dan makkelijker aan de desbetreffende informatie .
Ook blijft je eigen draadje overzichtelijk.
Die lijm ga ik mij in verdiepen, ben al een tijdje opzoek naar een vervanger voor de nietmeer leverbare 2k van Bizon.
Ik wens je sterkte met je gezondheid, gelukkig ben je erg handig en dat je daardoor veel zelf kan doen.
Het schild enorm in de kosten plus dat het ook nog eens ontzettend veel voldoening geeft!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 14 Mei 2025, 21:41

Toen ik dit draadje starte stelde ik de vraag of er iemand meer wist over de herkomst va mijn boot. natuurlijk altijd
leuk om te weten maar mede om te achterhalen of mijn boot, zoals volgens de vorige eigenaar, er een van de hand
van Pieter Beeldsnijder is. Kom ik afgelopen week in de haven en daar staat een meneer mijn boot te bekijken. nu
is dat ook niets nieuws want dat doen wel meer mensen. met dat ik naar mijn boot loop stelt de man mij de vraag of
mijn boot vroeger " stauwetter" genaamd was waarop ik de man zei goh das toevallig dat u dat weet. De man vertelde
me dat mijn boot van een goede vriend van zijn vader is geweest waarop ik natuurlijk de vraag stelde of de man ook
iets wist van de herkomst van mijn boot. ik weet nu dat het een ontwerp is van beeldsnijder in opdracht van de eerste
eigenaar die vervolgens bij een werf in friesland het casco heeft laten bouwen om hem daarna zelf af te bouwen.
in ieder geval was het een zeer leuk gesprek met de man en ik weet nu dat hij ontworpen is door beeldsnijder. in
hoeverre alleen het ontwerpen hem een echte Beeldsnijder maakt weet ik niet dus als iemand me daar een antwoord
op kan geven zou ik dat leuk vinden!

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 03 Jun 2025, 21:11

Hoi allemaal, mijn draadje is inmiddels ruim een half miljoen keer bekeken en gevolgd door vele mensen waarvoor dank!
ik hoop dat ik veel van jullie op ideeen heb mogen brengen en heb mogen laten zien hoe je zaken op de goede manier aanpakt
en toch de kosten in de hand houdt. dit jaar zal er even weinig nieuws te zien en te lezen zijn vanwege familie omstandigheden
en mijn eigen lichamelijke toestand wat nu een 100% afkeuring tot gevolg heeft gehad waardoor ik eerst even mijn toch zwaar
veranderde leven weer op de rit moet krijgen. tevens staat mijn garage langzaam in te storten en zal ik een nieuwe moeten bouwen en
wil ik deze zomer nu eindelijk is op vakantie met de boot want door alle geklus kwam dat er ook steeds niet van.
wel heb ik nog een klusje gekregen om op een totaal nieuw opgebouwde boot van een kennis van me de gehele elektra, zowel de motor,
walstroom en boordnet, aan te leggen en dan volgens de wettelijke normen en veiligheid. van dit projectje zal ik een kompleet nieuw
draadje maken met plaatjes zodat dit ook een leidraad kan zijn voor de geïnteresseerden. zodra dit alles achter de rug is en gedaan is het
interieur van mijn eigen boot aan de beurt voor een aanpassing die het voor mij praktischer maakt en meer ruimte creeert. uiteraard zal dit
hier dan te volgen zijn.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor Pieterse » 04 Jun 2025, 08:15

Hoi Aat,

Als ik het zo allemaal lees ben jij iemand die nooit nee zegt als iemand om hulp vraagt.
Ik wens je een fijne vakantie, goede vaart en heel mooi weer.

Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor aatv » 04 Jun 2025, 10:23

hoi John, ach als je gaat stilzitten roest je vast of ga je toch maar rottigheid uithalen haha. en met een
klusje zo hier en daar hou ik mijn boot hobby betaalbaar.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 25 Jul 2025, 16:41

zoals op een ander draadje van mij te lezen was vroeg ik daar om info voor de
aanschaf van een ais. hele spul gekocht dus gaan we binnenkort hobbyen om het
in de boot te plaatsen. ik zal het hier plaatsen met plaatjes zodat iemand er
misschien wat aan kan hebben.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 30 Jul 2025, 12:23

omdat het handiger is en het alles een beetje overzichtelijk houd heb ikeen nieuw draadje geopend
waarin de hele installatie van de ais te volgen zal zijn.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 01 Aug 2025, 13:46

vandaag is de monteur van top windows de laatste 3 nieuwe ramen komen plaatsen. het middelste
raam kan nu open. hele boot nu voorzien van nieuwe ramen en het ziet er gelikt uit!

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten