bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor ErikHa » 14 Jun 2022, 18:29

aatv schreef:mocht je nog iets willen weten vraag het gerust.


Waar zijn de foto's? :mrgreen: 8-)

Gr.

Erik
ErikHa
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 22 Jul 2021, 22:55
ligplaats: Schiedam
info: Aquabell 28

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 14 Jun 2022, 20:04

hey erik, ff lezen jonguh fotootjes als ie weer buiten staat. gaat morgen weer
naar buiten dus als ik tijd heb plaats ik ze. ;)

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Jun 2022, 11:30

wordt vandaag pokke warm dus weinig wat we kunnen doen aan de boot. desalnietteplus
vanochtend om half zes snel even de waterlijn erop gezet en de gaten geboord in het frame
van het zwemplateau voor de houten bekleding. na een weekje verven ziet ie er zo uit.

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor barbara » 20 Jun 2022, 16:22

Ziet er strak uit hoor en de kleur is ook erg mooi

Gr Wim
barbara
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Mei 2022, 11:30
ligplaats: adorp
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 21 Jun 2022, 15:52

reeds bezig de bolders in dezelfde kleur als de romp te verven, voorbewerken van het dek voor de
kiwigrip en het verven van de railing. daarna de boegschroef monteren, de watertank + pomp
inbouwen en het laatste van de stroom aansluiten. is er dan nog genoeg vaarseizoen over en
een ligplaats ter beschikking dan overweeg ik om de motor eens te testen en alle stroom en
dan kan ie het water in. afwerken kan eventueel aan de stijger maar mocht ik het makkelijker
vinden het toch op de wal te doen dan blijft ie tot het voorjaar op de bokken. zoals vaker
gezegd maak ik er geen haastklussie van.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 25 Jun 2022, 16:40

verdere verf werkzaamheden maar ff uitgesteld tot het wat koeler weer is. met het huidige
weertype is het echt niet te doen fatsoenlijk te verven. maar nog zat andere dingen te doen
dus eerst maar met het zwemplateau bezig. bevestigings gaten geboord en reeds bezig het houtwerk
in de epoxy coating te zetten. ff thuiswerken is ook wel is fijn.

Afbeelding

greetzz aat.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 01 Jul 2022, 11:33

Super mooi!
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Yep » 01 Jul 2022, 21:14

Hulde!!!!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Jul 2022, 13:53

jullie weten dat ik nog wel eens experimenteer met dingen die normaal niet voor boten
gebruikt worden maar hier is de volgende. de onderkant van het zwemplateau heeft
natuurlijk ook een verfje nodig maar aangezien dit een vochtige plaats is heb je wel
een verfje nodig wat hier tegen kan. nu wil het dat mijn baas zeecontainers koopt, verkoopt
en verhuurd. tevens worden die bij ons gerepareerd of zodanig gemodificeerd als de klant
dat wil. ook opnieuw spuiten / verven hoort hierbij. je voelt hem al aankomen dat ik
containerverf ga gebruiken voor de onderkant. als er iets op deze aardkloot mishandeld
wordt in weer en wind en zout water zijn het wel containers dus moet die verf echt wel
iets kunnen hebben.

als ik een blikkie nodig heb krijg ik dat gewoon maar moet je het kopen dan is containerverf
tegenover andere verven beresterk en best goedkoop, goegel maar. ik verf mijn plateau frame
er ook mee en de toekomst zal uitwijzen hoe lang deze verf mee gaat. ook verkrijgbaar in
hoogglans dus mocht het heeeeel lang meegaan dan verf ik er in de toekomst de hele bovenbouw
mee als die weer aan de beurt is. verkrijgbaar in alle ral kleuren.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 09 Jul 2022, 19:53

vandaag alles voorbereid om morgen de boegschroef, drinkwatertank en de pomp te monteren.
als dat klussie weer gefixt is dan gaan we eerst de gehele kuip afwerken en het aanrechtblad
met de kraan. kan ik tenminste de kastdeurtjes en de lade van het keukenblok ook monteren.
al met al hebben we lekker de gang erin. plaatjes volgen vanzelf weer als het erin zit.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten