bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Mei 2022, 17:52

mooi, het is weer een partijtje werk om het bootje strak te krijgen! aankomend weekend
nog een zijde een keer in de primer zetten en dan is de romp klaar om af te lakken. eerst doen
we de reling en de dekrand voor we aflakken. en das ook nog een klussie om het mooi te krijgen.
al met al wordt het bootje wel rete strak! heb er ondanks de ellende met de schade die ik
gehad heb weer helemaal zin in.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Partagas » 20 Mei 2022, 12:28

Naar de foto te beoordelen wordt het een prachtig bootje!
Gebruikers-avatar
Partagas
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 16 Sep 2021, 11:00
ligplaats:
info: Skarpnes 30AC
Perkins 6 cil. 120 PK

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 20 Mei 2022, 16:36

volgens veel mensen maak ik het te mooi haha. tis maar een boot hoor zeggen ze. tja als ik iets maak
probeer ik dat zo goed als mogelijk te doen. aart van het beestje zullen we maar zeggen. maar hij
wordt wel net zo mooi als een nieuwe. komend weekend het schuurwerk afronden, als het weer een
beetje meewerkt dan toch. geregeld op de werf dat de boot 4 juni de hal in kan om af te lakken.
heel lang nagedacht over de kleur maar wat ik wilde was niet te doen om in bootlak te krijgen,
zeker niet daar ik gewoon een 1K lak wilde gebruiken. uiteindelijk, daar ik niet wist of er 1 of 2K
lak opzat maar een goede nieuwe primer laag opgezet zodat 2K geen probleem zou zijn. na veel
kijken en zoeken besloten om de romp stars and stripes blue, alleen in 2K verkrijgbaar, te maken
daar wit zoals hij was de mooie lijn van de boot geen eer aan deed in mijn ogen. als ie in de lak
staat zal ik zeker nieuwe plaatjes posten.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 28 Mei 2022, 06:18

ok dan bestel je dus verf. ruim van te voren besteld, 3 weken, bij een bekende watersportwinkel
in enkhuizen daar deze het goedkoopste is. so far so good! versturen doen ze met de droeftoeters
van DHL. de jongeman die mijn adres op zijn route heeft is van het niet nederlandse type, leest
blijkbaar niet fatsoenlijk nederlands, er staan duidelijke instructies voor aflevering op mijn voordeur,
en snapt al helemaal niet dat je met andermans spullen niet gaat gooien en smijten. ik heb hem
een paar dagen later ff aan de kraag gevat en ik verzeker je dat hij behoorlijk zenuwachtig werd en
toekomstig zeker niet meer met mijn pakketten gooit.

pakket retour afzender wegens beschadiging. moet ik zelf ook nog uitvinden want dhl laat je niets weten.
ook de winkel laat men gewoonweg niets weten.

uiteindelijk met Remco van de winkel de situatie prima opgelost. ze doen hun uiterste best mijn verf
tijdig te leveren. men regelt dat ik het bij de fabriek kan afhalen daar ik er maandag met de vrachtwaggel
praktisch langs kom. scheelt heen en weer sturen met alle risico s van dien. het voorgaande pakket is
waarschijnlijk een grote verfbende, dhl houd zich stil en de winkel verwacht ook niet nog iets retour te ontvangen
of vergoed te krijgen. trieste bende die pakketdiensten van tegenwoordig.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Jun 2022, 16:08

vanochtend het laatste geschuurd, boot gewassen en binnen laten zetten. de gehele romp
gereinigd en ontvet. daarna alles afgetaped en toen was het helaas te warm (29c) in de loods
om nog te verven. morgen weer een dag.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Thieuke » 04 Jun 2022, 18:35

Mooi gewerkt. Heb je foto's?
Thieuke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 17 Mei 2022, 18:29
ligplaats: Gouda
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 04 Jun 2022, 20:59

hey thieuke, jup ik maak van de hele ververij foto s. zodra ik klaar ben met verven
plaats ik ze.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Thieuke » 04 Jun 2022, 21:29

Mooi, ik kijk er naar uit. Ben zelf ook bezig met een projectje en vind het leuk te zien hoe anderen hun boot opknappen en op welke manier ze te werk gaan.
Thieuke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 17 Mei 2022, 18:29
ligplaats: Gouda
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 05 Jun 2022, 15:23

vanochtend de eerste laag dd lak in stars en stripes blue gerold. ik ben er trots op
want de boot is mooi strak. de kleur vind ik geweldig passen bij mijn bootje daar
de mooie zeeg er goed mee uitkomt. bij deze vast wat plaatjes daar ik julie het
resultaat van de eerste laag niet wil onthouden.

boot schoongemaakt
Afbeelding

en in de eerste laag dd lak.

Afbeelding

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 05 Jun 2022, 15:46

voor de geïnteresseerden, want de vraag of het kon kwam ik veelvuldig tegen op google,
de primer onder de dd lak is multi marine van epifanes.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten