bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 17 Aug 2022, 20:42

hoi lysan, het is te koop (voorgebogen multiplex) maar het is pokke duur dus ik heb gewoon een
massief houten tafelpoot , 9cm doorsnee, bij de bouwmarkt gekocht en deze in 4 kwarten gezaagd.
een goede zaagtafel en een paar zelfgemaakte hulpstukken om de poot te zagen zijn wel vereist.
zoals ik gedaan heb met hier de formica omheen buigen en lijmen is een hell of a job.

hier een kleine indecatie wat je kan verwachten als je de hoeken wilt kopen;

https://www.maiburg.nl/maiburg/nl/EUR/M ... n/p/107813

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 24 Aug 2022, 20:07

vanaf morgen eindelijk weer ff vrij tot en met volgende week woensdag. mooi lijstje
gemaakt van de nog te doen dingen. krijg ik het allemaal gedaan dan is de boot voor
95% klaar! plaatjes volgen gaandeweg.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Amersfow » 24 Aug 2022, 20:20

De laatste 5% duurt zo lang ;-)
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 24 Aug 2022, 22:36

waarschijnlijk heeeeeeel lang haha denk niet dat een boot ooit helemaal klaar zal zijn
je zal er altijd wel ergens mee bezig blijven :lol: zoals gezegd boot klaar dan ben ik wel redelijk
uit gehobbyd maar 100% stilzitten zal ik waarschijnlijk nooit kunnen. ach nog genoeg mensen
in de haven die regelmatig vragen of ik iets kan doen. als ik straks met wat kleine klussies
de jaarlijkse kosten van de boot terug heb vind ik het prima maar meer ga ik echt niet meer doen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 27 Aug 2022, 18:55

laatste paar dagen weer lekker op gang en we schieten goed op. dak is geverfd de railing ook.
eerst vooraf de boot maar weer gewassen want als het regent heb je meteen dat klote zand
weer overal op zitten. verder de waterlijn striping vast afgetaped zodat we die morgenvroeg
er ook op kunnen zetten. daar ik redelijk voor loop op mijn schema schuur en verf ik de
achterkant van de boot ook ff opnieuw aangezien er een paar strepen in zitten die me toch
storen. tussendoor bezig met houtwerk voor het interieur want verf gaan zitten droogkijken
werkt toch niet echt :lol:

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 28 Aug 2022, 17:22

waterlijn strepie zit er ook op. verder het dek afgetaped en voor het
grootste gedeelte geschuurd voor de antislip.

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 29 Aug 2022, 19:49

vandaag het dek voorzien van antislip. roest verwijderen en opnieuw verven dat had ik vorig jaar
al gedaan en gisteren alles afgetaped. vanochtend het laatste schuurwerk gedaan want de verflaag
moet gematteerd worden voor je kiwigrip gaat aanbrengen. mocht je kiwigrip niet kennen goegel
dan eens. kiwigrip is een latex achtige substantie, zoiets als griekse yoghurt met een kleurtje.
tevens is middels een engelse test waarin men alle soorten antislip op een loopplank gedaan
had en deze vervolgens op een plaats gelegd waar dagelijks veel mensen lopen. kiwigrip kwam
als beste uit de bus. ik moet zeggen het was weer ff een klussie, ook omdat ik netjes met ronde
hoeken wilde afwerken maar het ziet er super gelikt uit. voordeel van kiwigrip is ook dat het
dek niet onbeloopbaar heet wordt in de volle zon. ook kun je kiwigrip door met verf te mengen
een zelf gekozen kleur geven. repareren gaat ook eenvoudig mocht er een stukje uit zijn, gewoon
een kloddertje nieuwe erop rollen en klaar. zal morgen plaatjes van het resultaat maken en plaatsen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Yep » 29 Aug 2022, 19:59

Goed bezig Aad.
Petje af voor dit project, zeker na de aanleiding.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3168
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 29 Aug 2022, 20:03

hoi Yep, ja heb er weer helemaal zin in en ben volle bak bezig want het wordt nu wel eens tijd
om te varen haha. wil niet zeggen dat we het afraffelen maar het gaat ergens op lijken nu.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 30 Aug 2022, 19:25

plaatjes van het dek, denk dat het er gelikt uitziet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten