momenteel bezig met de boot van mijn maat. en hier ben ik bezig het stuurhuis aan te kleden wat
nooit is gedaan door vorige eigenaar. tis me een klussie want al is elke boot scheef deze boot
is aan alle kanten zooo scheef dat als ik het expres zo zou willen maken me dat niet zou lukken
haha. foto s volgen binnenkort.
aangezien je met dit kl weer niet veel kan naast de boot heb ik van de gelegenheid ff gebruik gemaakt
mijn werkplaats thuis is te ordenen en de masjientjes van onderhoud en afstelling te voorzien. ook had ik
al heel lang het plan is een multifunctionele mobiele zaag joenit te maken zodat ik in de haven ook wat
makkelijker en vlugger kan werken. pure handarbeid is leuk maar het schiet vaak niet op. als eerste een
zaagtafel met geleider en crosscut slede gemaakt en een decoupeerzaag tafel. in feite zijn het deksels,
op een kist met afzuiging, met een cirkelzaag en decoupeerzaag die ik er onder gemonteerd heb meeste
gereedschap heb ik dubbel dus zo wordt het spul ook weer gebruikt.zo zie je dat goed en handig gereedschap
niet duur hoeft te zijn als je het zelf maakt. komt nog bij dat een goedkope zaagtafel, rond de 500 euries absoluut
niet nauwkeurig is en een goeie ff te duur is.mijn zelfgemaakte is gewoon loepzuiver! het helpt natuurlijk wel als
je al goede masjienes hebt om het te maken. voor mijn mobiele joenit volgt nog een deksel met een freesmasjien.
greetzzz aat