bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 02 Aug 2023, 20:06

kunststof plafond/wandpanelen van de hornbach. ik had er al eens wat over geschreven alhier
ivm de prijsverschillen bij verschillende bouwmarkten. geen hornbach in de buurt? ze zijn er
zoveel goedkoper dat je er best een stukkie voor kunt rijden! als je er genoeg nodig hebt kun
je er best 100km voor rijden en ben je nog steeds heeeeel veel goedkoper. online bestellen
kan natuurlijk ook. platen zijn het best te bewerken met een multitool masjientje.

tis niet om reclame te maken, wel om het voor iedereen betaalbaar te houden!


greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Aug 2023, 06:30

typisch nederlands weer, eerst ga je dood van de hitte en nu verzuip je zo ongeveer. momenteel bezig
om alle houtwerk om het stuurhuis van mijn maatje aan te kleden te maken en afwerklijsten voor
mijn eigen bootje. tevens nieuwe kussens besteld voor in de kuip. lijstwerk is best veel werk daar
ik deze er uit laat zijn of het antiek hout is wat een mooi contrast is met licht eiken kleur van de
formica.

deze week ook nog van mijn twee zoons een ray marine dragonfly 5 pro kado gekregen tezamen met
een mooi flessie rum. zo van hier pa voor je boot, gewoon omdat we van je houden en je er altijd bent
voor ons! mooi he!


ga je een nieuw interieur maken en je hebt de grote delen klaar, zoals ik, dan kan ik je aanraden eerst
een tijdje met de boot te varen en zo voor dat je gaat afwerken want je komt gegarandeerd dingen
tegen door het gebruik die toch nog net ff anders beter gaan zijn of nog uitbreiding behoeven. nu kan
ik een aantal dingen nog makkelijk aanpassen en uitbreiden zonder de afwerking te beschadigen.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor thuiskoker12 » 11 Sep 2023, 06:29

Hoi,
ik heb een vraag over de kunstogpanelen die je gebruikt hebt voor het plafond.
Ik zie dat je, netzoals in mijn boot, een gebogen plafond hebt.
Ik heb alleen metalen gebogen latten.
Kun je die platen gewoon lijmen? Of moet t anders? Dank je wel
thuiskoker12
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 11 Sep 2023, 06:16
ligplaats: eindhoven
info: Eista Artur nova

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 12 Sep 2023, 03:36

als je even terug bladert zie dat ik eerst houten raggels gemaakt hebt waar ik de plafond panelen
aan vast geschroefd hebt. kunnen ze er altijd weer uit moest je eronder zijn. stroomkabels ed.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 22 Sep 2023, 07:37

zoals jullie weten had ik een proefplankje gemaakt van de formica op multiplex verlijmt
met polymax waar mijn interieur van gemaakt is inmiddels 5 jaar in weer en wind in de tuin
gelegen en nog altijd in prima staat!

toen ik de mannen op de steiger dit vertelde en erbij gezegd had dat mijn interieur praktisch
onverwoestbaar is door deze test, mocht mijn boot zinken, werd ik uitgedaagd het plankie dan
maar eens een week onder water in de haven te smijten. je snapt dat ik deze uitdaging
uiteraard aanga haha.plankie gaat vandaag verzwaard aan een touwtje de plomp in. het is 4mtr.
diep onder de boot dus ik ben benieuwd. test resultaat volgt.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 22 Sep 2023, 21:29

laatst van mijn zoons een raymarine kado gekregen en dan moet ie natuurlijk ook in
de boot. zelf ff een steun voor gemaakt in beetje klassieke stijl.

Afbeelding

Afbeelding


ook de nieuwe kussen voor in de kuip zijn reeds klaar. ziet er ook weer gelikt uit. alleen de
witte randjes van de bank nog even van formica voorzien maar das een winter klussie. de
kleur voor de kuiprand daar ben ik nog niet uit dat komt in het voorjaar wel.

Afbeelding

beetje bij beetje komen we er wel.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 01 Okt 2023, 02:47

mijn twee zoons vissen nogal graag en wilden al heel lang een visbootje. maar tja die zijn meestal niet
goedkoop. nu lag er al een paar jaar een prachtig bootje te verkommeren hier aan de steiger. na eens wat
te hebben rondgevraagd kwam ik de eigenaar tegen die er eigenlijk wel vanaf wilde. met de jongens de koppen
bij elkaar gestoken en het bootje gekocht met zijn drieen want pa vist ook wel eens graag. bootje heeft iets
werk zoals schoonmaken en de motor een goede service beurt geven maar dat komt wel goed. aangezien
ik nog voldoende dd lak van de boot over heb meteen maar besloten het bootje in de zelfde kleur te rollen.
tevens zat er ook nog een grote fishfinder en een bimitop bij. enige wat jammer was is dat de trailer kompleet
naar de klote was daar deze uitgeleend was en niet goed genoeg meer om op te knappen. dus mocht er iemand
volgend jaar een trailertje voor een bootje van 4.30mtr te koop hebben laat het ff weten. bootje overigens
voor een heeel zacht prijsie kunnen overnemen.

greetzz aat

Afbeelding


Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor chaea » 01 Okt 2023, 10:10

Maar hoe is het met het plankje?
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Okt 2023, 20:17

met het plankie gaat het prima! enige wat er tot nu mee gebeurt was na een week onder water
is dat ie nu schoner is dan toen ie er in ging haha. ik laat hem gewoon de hele winter liggen en
als ie dat overleeft kunnen we er van uit gaan dat mijn interieur onverwoestbaar is, in ieder
geval wat vocht aan gaat.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 27 Okt 2023, 14:00

momenteel bezig met de boot van mijn maat. en hier ben ik bezig het stuurhuis aan te kleden wat
nooit is gedaan door vorige eigenaar. tis me een klussie want al is elke boot scheef deze boot
is aan alle kanten zooo scheef dat als ik het expres zo zou willen maken me dat niet zou lukken
haha. foto s volgen binnenkort.

aangezien je met dit kl weer niet veel kan naast de boot heb ik van de gelegenheid ff gebruik gemaakt
mijn werkplaats thuis is te ordenen en de masjientjes van onderhoud en afstelling te voorzien. ook had ik
al heel lang het plan is een multifunctionele mobiele zaag joenit te maken zodat ik in de haven ook wat
makkelijker en vlugger kan werken. pure handarbeid is leuk maar het schiet vaak niet op. als eerste een
zaagtafel met geleider en crosscut slede gemaakt en een decoupeerzaag tafel. in feite zijn het deksels,
op een kist met afzuiging, met een cirkelzaag en decoupeerzaag die ik er onder gemonteerd heb meeste
gereedschap heb ik dubbel dus zo wordt het spul ook weer gebruikt.zo zie je dat goed en handig gereedschap
niet duur hoeft te zijn als je het zelf maakt. komt nog bij dat een goedkope zaagtafel, rond de 500 euries absoluut
niet nauwkeurig is en een goeie ff te duur is.mijn zelfgemaakte is gewoon loepzuiver! het helpt natuurlijk wel als
je al goede masjienes hebt om het te maken. voor mijn mobiele joenit volgt nog een deksel met een freesmasjien.

Afbeelding

Afbeelding


greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten