bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 06 Dec 2020, 17:21

Ik hoop dat er uit onverwachte hoek en oplossing komt voor jou probleem/dilemma, want dit is wel heel erg zonde dat dit project ter zielen gaat.
Mogelijk geeft de verzekering uitkomst.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 06 Dec 2020, 17:29

ik hoop het. mijn nieuwe baas is niet de moeilijkste, weet ik inmiddels van de chauffeur met wie
ik al een ritje gedaan heb en die een paar auto s bij de baas heeft staan. ik rij straks met een wagen waarop een 20tons kraan zit
wat handig is als je een boot moet vervoeren, maar nu meteen vragen of ik even de wagen en een trailer mag gebruiken en of de boot
bij hem op het terein mag staan is ook weer wat vroeg.

ik kijk het tot eind maart aan tot die tijd is de boot te koop of te ruilen.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor stefan » 06 Dec 2020, 17:37

Wat ellendig Aat!
Maar om er nu mee te stoppen is ook weer zo wat. Ontzettend vervelend en dat je erdoor teleurgesteld bent snap ik helemaal in ieder geval.
Weet je wie of waarom dit gebeurd zou kunnen zijn? Wel belangrijk om aangifte te doen. Lijkt me dat Frans dat ook wel zal vragen.
Is er meer vandalisme geweest?
stefan
 
Berichten: 632
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 06 Dec 2020, 17:52

ik heb wel mijn vermoedens maar je kunt niemand beschuldigen als je geen bewijs hebt. zoals gezegd
was dit doelgericht op mijn boot. frans zet hem morgen binnen zodat ie van binnen droog blijft. vandaag
wat nood reparatie gedaan. binnen zetten voor de winter kost me een kleine 1000 euro extra en ik
hoop dat de verzekering dat dekt. hierdoor en het verlies van mijn baan afgelopen maart worden
de kosten te hoog voor mij en ben ik minimaal twee jaar verder voor ik financieel weer goed zit om
aan de boot verder te gaan. hierbij komt nog mijn nieuwe baan als chauffeur waarin ik 10 a 12
uur per dag werken moet. tijd om het af te maken voor mijn pensioen wordt ook lastig.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 06 Dec 2020, 17:52

ik heb wel mijn vermoedens maar je kunt niemand beschuldigen als je geen bewijs hebt. zoals gezegd
was dit doelgericht op mijn boot. frans zet hem morgen binnen zodat ie van binnen droog blijft. vandaag
wat nood reparatie gedaan. binnen zetten voor de winter kost me een kleine 1000 euro extra en ik
hoop dat de verzekering dat dekt. hierdoor en het verlies van mijn baan afgelopen maart worden
de kosten te hoog voor mij en ben ik minimaal twee jaar verder voor ik financieel weer goed zit om
aan de boot verder te gaan. hierbij komt nog mijn nieuwe baan als chauffeur waarin ik 10 a 12
uur per dag werken moet. tijd om het af te maken voor mijn pensioen wordt ook lastig.

het lijkt me dus slimmer deze te verkopen mijn verlies te nemen en een paar jaar sparen
om een andere te kopen waarmee ik direct kan varen zonder al te veel opknappen.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Roelof » 06 Dec 2020, 22:13

Godsamme Aat, het zit je niet mee sinds vorig jaar.
Begrijpelijk dat je de boot weg wilt doen als je het zware vermoeden hebt dat de vernielingen een gerichte actie tegen jou is. Ik vind het bijzonder jammer als het project zo dicht bij de eindstreep op deze manier moet worden beëindigt.

Binnen stalling is natuurlijk duur maar wat is de insteek van de stalling eigenaar, hoe denkt hij over de aangedane schade?
Uiteindelijk is de schade veroorzaakt op zijn terrein door derden welke daar niks te zoeken hadden. Uit coulance zou hij met de prijs voor binnen stalling (als gevolg van de schade) kunnen zakken. Natuurlijk staat in de overeenkomst dat iedereen zijn boot stalt op eigen risico maar mijn gevoel zegt dat hij er op moet toezien dat er geen "vreemden" op het terrein komen.

In elk geval veel wijsheid toegewenst met het besluit om de boot te verkopen of alsnog af te maken en van te gaan genieten.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 07 Dec 2020, 07:13

hoi roelof, de eigenaar is meestal wel iets mee te regelen en waarschijnlijk waren het geen
vreemden die daar niets te zoeken hebben. daarom kan ik er daar op de werf nooit meer
op vertrouwen dat dit niet nog een keer gebeurd. ik ga deze week ook eens bij een andere
werf praten wat de mogelijkheden zijn. ditvind ik wel heel jammer daar de werfeigenaar
een goeie vent is waar je veel van gedaan krijg en mag. maar ondanks is in mijn huidige
situatie, relatie kapot wat veel geld gekost heeft, werk kwijt en nu dit weer de beste optie
te stoppen en te verkopen. maar ik spaar wel voor een andere boot mijn regeltje zegt niet
voor niets invictus maneo (ik zal altijd overwinnen)

dus als iemand interesse heeft in de boot dan kun je hem voor een matsprijs kopen
ik zou zeggen doe eens een aanemelijk bod. de aanschaf van de boot was 5000 en ik
heb er ongeveer 7000 ingestoken. mijn totaal plaatje was rond de 15.000. dit gaat
aardig uitkomen met wat er nog gedaan moet worden. maar dan heb je daarna wel
een hagelnieuwe boot.

ben je geen forumlid en heb je interesse dan ff lid worden en mij een bericht sturen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor FKZ » 07 Dec 2020, 10:52

Dat is dikke shit zooi! Dit zijn geen leuke grappen meer. Ik zou eerst eens rustig met de verzekering praten. Mogelijk ben je gedekt tegen vervolg schade of is de werf daarvoor gedekt. Offertes opvragen van wat het herstel gaat kosten en dan kijken of je dat laat uitvoeren of zelf uitvoert en een deel van het verzekeringsbedrag in je zakt stopt als loon of weer in je boot investeert. De verzekering rekent voor een DHZer ook een uur loon niet zo hoog als een prof maar toch. Jij lijkt mij niet het type om bij de pakken neer te gaan zitten. Als ik zie wat je allemaal aan je scheepje gedaan hebt. Onze buurman heeft een winter een zwerver gehad die zijn boot in een paar maanden tijd compleet uitgewoont heeft. Op kosten van de verzekering is hier een compleet nieuw voor interieur ingegaan. Door goed samen te werken met de werf is voor het verzekeringsbedrag ook de achterhut ongeveer 20% meer werk ook mee genomen. Gewoon door simpele klusjes zelf te doen. Wellicht is er voor jou ook zo iets mogelijk
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Hooveld960 » 07 Dec 2020, 14:36

Hoi Aat, ik heb alle pagina's vanaf 1 tot nu nog eens nagelopen, maar het zou eeuwig zonde zijn voor jezelf om dit project nu weg te doen en niet zelf af te ronden.
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe kl..te je je voelt nu, maar eerst even een paar maandjes afkoelen.
En tja, in iemand anders zijn portemonnee kijken is ook altijd lastig. Het is voor mij (en anderen) makkelijk praten met een wat ruimere beurs.
Maar nogmaals, ik hoop dat je een mogelijkheid ziet om toch dit project zelf af te ronden.
Het zijn hopelijk niet die mooie topwindows ramen die zijn ingegooid?

Keep on smiling!
Groeten Jan
==========
Hooveld960
==========
Gebruikers-avatar
Hooveld960
 
Berichten: 794
Geregistreerd: 30 Apr 2018, 10:18
ligplaats: Sneek
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 07 Dec 2020, 21:27

dank voor het medeleven mannen,

helaas is een van mijn mooie topwindows ramen kapot alsmede een raam van de stuurhut en
de patrijsport. ook delen van mijn mooi strakgeverfde opbouw zijn door het glas beschadigd
en kan ik opnieuw gaan doen. acht maanden verven etc naar de klote. binnen in de boot
kan ik weer hele delen interieur van de plaats halen om het glas te verwijderen. goed dat ik het
interieur zodanig gemaakt heb dat het ten alle tijden eruit kan zonder te slopen maar het schiet
natuurlijk niet op.vandaag contact gehad met de verzekering en gelukkig ben ik casco verzekerd
zodat het vergoed wordt. tevens zou de verzekering kijken of de meerkosten van binnen stallen
ook vergoed werden. de zeer vriendelijke juffrouw van heinenoord verekeringen wist dat niet
uit haar hoofd dus hopen maar.

zoals ik al melde heb ik een nieuwe baan gevonden niet via uitzend maar direct een contract
bij het bedrijf zelf. morgen ga ik mijn contract tekenen dus dat is een pak stress minder. daar ik
met een wagen ga rijden met een kraan erop en ik dat moest aanleren nu twee dagen met een
collega meegeweest waar ik meteen een super goeie klik heb en daar zoals het nu uitziet een vriend
aan over hou. rare wereld toch hoe je mensen ontmoet die er meteen voor je zijn als je je verhaal
doet. hij vertelde me dat als ik daar straks mijn werk goed doe en de baas blij is met me dat de boot
bij de baas op het terein stallen waarschijnlijk geen probleem is. hij werkt daar al 23 jaar dus ik denk
dat hij echt wel weet wat kan. dit zou mooi zijn het is veiliger kost geen liggeld en is de helft dichter bij huis.

opties zijn er dus en ondanks ik hem graag afbouw laat ik hem toch even te koop staan tot eind maart.
kan ik hem dan bij de baas stallen dan denk ik dat ik hem wel hou mocht zich geen koper gemeld hebben.
tegen die tijd kan ik beter bepalen wat wijsheid is. ik hoef er niet de volledige waarde voor terug maar
ik geef hem ook niet voor niets weg.

komende winter ruim ik het glas op werk de beschadgingen bij en repareer de ramen. verder laat ik de boot
komend jaar waarschijnlijk ff de boot daar ik me nu eerst moet concentreren op mijn werk en het opbouwen
van mijn finansies na een best wel rampzalige 1,5 jaar. we blijven proberen positief te zijn en waar je niet
dood van gaat wordt je sterker van!

ik hou jullie op de hoogte van de verzekerings toestand.ik ken het bedrijf verder ook niet daar ik de verekering
heb overgenomen van de vorige eigenaar van de boot. mocht het een goede maatschappij zijn die netjes betaald
en zich er niet onderuit kloot dan kunnen jullie misschien daar ook voordeel van hebben want nette verzekerings
maatschappijen zijn tegenwoordig ook ver te zoeken.

greetzz aat en dank voor de steun en het medeleven!
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten