bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 19 Mei 2023, 16:13

uiteraard moeten er ook dingen tegen zitten als de boot 5 jaar droog gelegen heeft.
mijn roer gaat erg zwaar ondanks dat ik het regelmatig ingespoten heb op de draaipunten.
vandaag de kabel even losgemaakt en daar lag het niet aan. boot zal weer ff uit het water moeten
om het probleem te verhelpen. verder lekt mijn drinkwaterpomp als een zeef terwijl deze
rustig op de plank heeft gelegen na werkend gedemonteerd te zijn. ga er niet eens me klooien
heb gewoon een nieuwe besteld. kijk wel eens een keer of ie te maken is want een extra pomp
om de boot te wassen is altijd welkom. tevens een nieuwe dynamo besteld de oude laad in eerste
instantie niet met 14V. na veel gezoek bleek dat er een kabel niet aangesloten was. aangezien
ik hem hetzelfde had gemonteerd als toen ik hem demonteerde heeft hij het daarvoor waarschijnlijk
ook nooit goed gedaan. tevens hapert de W aansluiting. gewoon een nieuwe erop dus want ik vind
het toch wel belangrijk dat de stroom het blijft doen en dat mijn toerenteller het doet.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 25 Mei 2023, 17:13

boot in het water en dan denk je eindelijk een stukkie varen! ja jammer dan want je komt dan
van allerlei kleine dingen tegen die dan eerst weer opgelost moeten worden zoals een dynamo,
een waterpomp de uitlaat die dan op een punt wat lekt en nog andere kleine dingetjes. alles weer
gemaakt en alles werkt nu naar behoren. vandaag eindelijk een stukkie gevaren, dat ging prima en
ik heb er echt van genoten en dan weet je weer waar je al dat werk voor gedaan hebt! moet nu
alleen uitkijken dat ik niet te veel ga varen want anders gaat de kleine afwerking en de boot van
mijn maat niet echt opschieten haha. komend weekend kunnen ze me de kl..... kussen en ga ik ff genieten!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 27 Mei 2023, 21:14

zoals jullie weten help ik mijn maatje ook met zijn boot, nieuw stuurhuis, nieuw interieur
in de kajuit en nu zijn we met het stuurhuis bezig. eerder dit jaar nieuw frame voor de vloer
gemaakt + een nieuw vloertje. aangezien zijn motor door de vloer steekt en de oude kist niets
meer was en te veel loopruimte weg nam heb ik een nieuwe gemaakt maar wel zo dat er zo veel
als mogelijk aan loopruimte over bleef. alle hoeken zijn netjes af gerond en de scharnieren zitten
geheel aan de binnenkant. schroeven zitten er niet in hele kist met houten pennen en lijm in
elkaar gezet aangezien hij het hout gelakt wil hebben en dan zijn schroeven geen gezicht.

greetzz aat


Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Yep » 27 Mei 2023, 21:29

VAKMAN!!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Svalk » 28 Mei 2023, 15:50

Mooi hoor, en zeer netjes gedaan !! Het zijn altijd compromissen. Maar mis ik niet iets van ca 5 cm dik aan de wanden en het deksel ? :geek:
Svalk
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 06 Aug 2018, 21:58
Woonplaats: Heerenveen
ligplaats: Akrrum
info: MAREX 32, een degelijk gebouwde spitsgatter uit 1980.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 31 Mei 2023, 17:06

twee weekies vrij zijn helaas weer voorbij maar jongens wat heb ik genoten van
mijn bootje. beetje gevaren, beetje aan de inrichting gewerkt en natuurlijk met
de andere mannen op de steiger een paar pinten gedronken. 5,5 jaar werk maar
nu weet ik wel waarvoor. :D :D :D

greetzz aat

Afbeelding


Afbeelding
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Amersfow » 31 Mei 2023, 18:23

Veel relingklevers gehad?

:D
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1841
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 11 Jun 2023, 06:58

Mooi, je mag super trots zijn.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 15 Jun 2023, 05:36

behalve dan alleen hier op het forum, waarvoor dank, zijn de reacties van mensen die mijn
bootje bekijken super leuk sommige gaan zelfs zover om hem het mooiste bootje in de haven
te noemen. toch blijven kleine dingetjes zich voordoen dit weekend mijn vetkoord van de
schroefas even vernieuwen. voor de rest doen we weinig aangezien mijn maatje en ik het
er roerend over eens zijn dat het huidige weer alleen goed is om te varen wat pinten te drinken
en te bbq-en wat we bij ons gewoon op de steiger mogen doen. mannen ik hoop dat jullie er
ook van mogen genieten en zodra we verder gaan met de boten kunnen jullie dit uiteraard
hier verder volgen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Dictus » 01 Aug 2023, 08:10

Goedendag
Mag ik vragen wat voor materiaal u gebruikt voor het plfond?
Ziet er mooi uit...
Dictus
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Aug 2023, 08:08
ligplaats: Eastermar
info: Robur kruiser

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten