bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 03 Okt 2021, 07:01

de onderkant van de boot staat in de epoxy. primer en fouling gaan er in het voorjaar op.
ga me nu eerst even bezig houden met afwerking van de kuip en het plaatsen van de boegschroef
en de drinkwater tank en pomp. hopelijk blijft de temperatuur voorlopig nog ff een beetje
normaal zodat we nog wat kunnen doen dit jaar. plan is toch om de boot volgend jaar in het
water te hebben. de rest van het interieur kan ik ook afmaken als de boot aan de steiger ligt.
plaatjes volgen gaandeweg mijn vorderingen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Partagas » 08 Okt 2021, 07:58

Sodejuu Aat! Gisteravond begonnen met lezen van jouw project. Ik vind het geweldig hoe je het hebt aangepakt en gedaan! Je bent een heuse vakman! Zo jammer dat ze dan zoiets moois proberen te vernielen, daar kan ik echt niet bij. Gelukkig ben je ondanks je tegenslagen verder gegaan en zien we straks een prachtig nieuw bootje op de Limburgse wateren varen! Diep respect Aat!
Groeten van een bewonderaar.
Gebruikers-avatar
Partagas
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 16 Sep 2021, 11:00
ligplaats:
info: Skarpnes 30AC
Perkins 6 cil. 120 PK

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 09 Okt 2021, 05:54

dank je Partagas, ja ik heb na de schade echt wel even diep moeten gaan om het project
niet overboord te gooien. als je zoveel tijd en liefde in iets steekt komt dat hard aan.
een bootje was altijd mijn grote wens en een opknapper beetje bij beetje nieuw maken
was voor mij ook de enige manier ooit een boot te kunnen hebben. zulke idioten hebben
totaal geen besef wat ze iemand aan doen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 16 Okt 2021, 05:43

intussen bezig met de kuip verder af te werken. zal gaandeweg plaatjes plaatsen van de
vorderingen. nu eerst bezig de buitenranden van de kuip te maken zodat daar geen vocht meer
tussen kan.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Yep » 16 Okt 2021, 10:38

Hulde voor het doorzetten Aat!!!
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 25 Okt 2021, 06:10

toen ik de boot kocht lag er als ballast wat jerrycans met ponsplaatjes in. door vorst en ouderdom
waren de jerrycans dus helemaal kapot. gevolg een zootje in de boot. nieuwe jerrycans gaat dus
ook niet werken en zodoende heb ik de volgende oplossing bedacht. men neme een rioolbuis 110
en wat doppen hiervoor. de buis is weer en vorst bestendig, er kan geen vocht meer bij het metaal
dus roest het ook niet. voor in de boeg heb ik stukken van 40cm gemaakt en die wegen gemiddeld
13kg.

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 25 Okt 2021, 06:25

over ballast gesproken heb ik nog een mooie vraag.

aangezien mijn hele boot leeg is geweest is door het nieuwe interieur ook de gewichts
verdeling anders geworden. tevens mag de boot iets dieper liggen dan dat hij deed.
hoe bepaal je de beste diepgang van een boot? hopelijk kunnen jullie me hier een
bruikbaar antwoord op geven.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 28 Nov 2021, 08:50

tussen de werkzaamheden door bij mijn maat nog ff een dieselkachel ingebouwd. zo n goedkope
chinese. kachel werk ondanks perfect dus waarom zou je een dure kopen? deze kachels worden
geleverd met onderdelen om in een camper oid te monteren dus ondanks dat de kachel goedkoop
is komen de totale kosten toch wel richting de 500 euries voor alle zaken die je nog moet hebben
om het veilig en goed in een boot te bouwen. maar dan zit je er wel warmpjes bij! vergis je ook
niet in het diesel verbruik want heb je hem de hele dag aan, mijn maat woont meer op de boot dan
thuis, dan zuipt ie best wel wat diesel. wij hebben hem op een aparte tank (30ltr) aangesloten
om te voorkomen dat je zonder diesel zit en niet kunt varen om te gaan tanken.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor varg » 29 Nov 2021, 20:14

eigenlijk zou je er gelijk 2 moeten kopen. Inderdaad is de marine rvs uitlaat en de rest van de aansluitingen nog best duur. Met 2 exemplaren kan je snel de reserve aankoppelen om daarna rustig de nodige onderdelen te laten komen. Mijn ervaring is overigens positief. De kachel draait nog steeds (ongeveer 50 uur nu) zonder enig probleem en de afstandsbediening is heerlijk om vanuit de kooi het kacheltje vast te starten. groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Nope » 29 Nov 2021, 22:21

Die van ons staan bij de jongens in de klushokjes. Moeten met ingang van de biodiesel wel af en toe uit elkander ivm kool/roetaanslag.
Branden overigens meestal fullpower.
Heb een poosje tijdelijk 1 in de boot gehad ipv de planar, de CE dingen hebben flinke invloed op een kompas :o
Nope
 
Berichten: 248
Geregistreerd: 24 Mei 2021, 14:21
Woonplaats: Wildervank
ligplaats: Delfziel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: rene79shovel en 23 gasten