door aatv » 24 Nov 2024, 05:49
Hoi allemaal, inmiddels weer ff geleden dat ik iets geplaatst heb hier maar dat zegt niet dat we stilzitten!
het werk aan de boot van mijn maat is ver gedaan, alleen nog wat kleine afwerking. komende week mijn eigen
boot ff winterklaar maken en dan kan ie gaan slapen de komende maanden. het vis console bootje wat ik samen
met mijn zoons vorig jaar gekocht heb daar hebben de jongens voor een heeeel mooi prijsje een in nieuwstaat
verkerende marlin trailer op de kop getikt en zodoende staat deze nu bij mij in de garage waar boot en trailer
met 20cm ruimte precies in past. komende tijd gaan we hier een mooie visboot van maken met alle gemakken.
aangezien het bootje redelijk verwaarloost was, hier was de prijs ook naar, hebben we eerst de motor compleet
in orde laten maken wat ff geld gekost heeft maar nog altijd goedkoper dan een andere. het staartstuk heb ik reeds
schoongemaakt en geschuurd. zodra de temperatuur een beetje doenlijk is wordt deze opnieuw gespoten. verder vonden
wij het geklooi met een los 12ltr tankje ook niet handig en ga ik deze week een vaste tank met vuldop buiten en tankmeter
op het dashboard op de boot maken. nieuwe tank is 33 ltr en heeft een verwijderbare deksel zodat hij, indien nodig gereinigd
kan worden. hierna ga ga ik aan de slag met alle elektra. mooi schakelpaneeltje op de dash en drie accu s voor start, fishfinder
en een elektromotor met gps op de boeg en niet te vergeten navigatie verlichting. tja de heren zijn niet snel tevreden haha want
mijn inziens kun je ook een anker uitsmijten om het bootje op de plaats te houden. enfin de luxe is voor hun eigen rekening.
uiteraard wordt alles netjes met de juiste kabeldiktes en materialen aangesloten. een bilgepompje met vlotter schakelaar
had ik reeds gemonteerd dus hoeven we [regen]water niet meer met de hand te hozen. zo heb ik komende tijd nog wat te
doen, zolang mijn artrose handjes het toelaten, want thuis stil zitten de hele dag is echt geen hobby van me haha. zal gaandeweg
wat plaatjes maken van het projectje.
greetzz aat
invictus maneo