Renovatie boiler

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Renovatie boiler

Berichtdoor pascall » 04 Jan 2026, 17:14

Bedankt voor het compliment Stefan!!

Hij staat er in, de mengkraan komt later, daar is het nu te koud voor :lol:

Afbeelding

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor broekie » 04 Jan 2026, 18:55

Keurig, geeft voldoening tijdens het douchen. :D
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Oeverloos » 04 Jan 2026, 18:59

Geniaal stuk werk, Pascal. Wat ziet al jouw werk er toch altijd smetteloos uit. Bijzonder dat het elektrisch element het 31 jaar heeft uitgehouden.
De boiler bij ons aan boord stopte na 20 jaar met warm water. Een Rheinstrom boiler met een 3 standen element.
Deed het niet meer. Moest gedemonteerd. Maar zat muurvast. Geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk een Knipex tang van een meter lang gekocht en toen het ding er uit kwam, één bonk bruine kalk, hij wou niet eens door het gaatje. Een wonder dat ie het zo lang heeft uitgehouden. Je vraagt je af wat voor water ik getankt heb en koffie van gezet. Een nieuw element was nog te krijgen, maar die kan niet hoger dan 70 graden elektrisch. Dat heb je met Duitse apparaten, die bemoeien zich overal mee.
Oeverloos

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 04 Jan 2026, 19:45

Ik streef er ook altijd naar om het zo netjes mogelijk te maken.
Maar iedere keer als ik jouw werk zie dan ben jij toch echt de eind baas.
Petje af.

Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor pascall » 05 Jan 2026, 05:56

broekie schreef:Keurig, geeft voldoening tijdens het douchen. :D

Bedankt Broekie, en bedankt voor de tip!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 05 Jan 2026, 06:10

Oeverloos schreef:Geniaal stuk werk, Pascal. Wat ziet al jouw werk er toch altijd smetteloos uit. Bijzonder dat het elektrisch element het 31 jaar heeft uitgehouden.
De boiler bij ons aan boord stopte na 20 jaar met warm water. Een Rheinstrom boiler met een 3 standen element.
Deed het niet meer. Moest gedemonteerd. Maar zat muurvast. Geen beweging in te krijgen. Uiteindelijk een Knipex tang van een meter lang gekocht en toen het ding er uit kwam, één bonk bruine kalk, hij wou niet eens door het gaatje. Een wonder dat ie het zo lang heeft uitgehouden. Je vraagt je af wat voor water ik getankt heb en koffie van gezet. Een nieuw element was nog te krijgen, maar die kan niet hoger dan 70 graden elektrisch. Dat heb je met Duitse apparaten, die bemoeien zich overal mee.

Bedankt voor het compliment Oeverloos.
Dat het verwarmingselement na 31 jaar nog steeds heel is komt waarschijnlijk dat het zelden gebruikt wordt.
In de beginjaren lagen we nooit langer stil dan één dag, dus we hadden altijd warmwater via de motor, laatste jaren gaat het rustiger aan en wordt het verwarmingselement vaker ingeschakeld, misschien moet ik er eentje op reserve meenemen.
Ook ik heb een robbertje gevochten om het verwarmingselement los te krijgen, en ook hier was de oplossing een pijptang van een meter!
Dat water wat je getankt heeft, heeft er waarschijnlijk tot bijgedragen dat jullie hele sterke botten hebben! :lol:

Mvg,

Pascal.
Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor pascall » 05 Jan 2026, 06:17

Pieterse schreef:Ik streef er ook altijd naar om het zo netjes mogelijk te maken.
Maar iedere keer als ik jouw werk zie dan ben jij toch echt de eind baas.
Petje af.

Groet, John

Bedankt voor het compliment John!
En toch is het belangen na niet perfect hoor, dan had ik de boiler volledig moeten plamuren, maar daar zijn grenzen.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 06 Jan 2026, 10:28

Werkelijk schitterend Pascal!
En dan het koper-fitwerk erbij, prachtig. Bij mij is alles met heetwater slangen vanaf ongeveer dezelfde boiler opstelling. Elk jaar is er wel een slang die op of bij de slangklem een beetje gaat zweten. Ik moet echt eens overwegen om dat te verbeteren. Prachtig bij jou!!
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor pascall » 07 Jan 2026, 05:39

Bedankt voor het compliment.

Tien meter buis verder en het zat er in :lol:

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info: