Inmiddels januari 2026, tijd gaat als een malle en toen ik om 17:15 naar huis ging zag ik de eerste krieken van het lengen van de dagen.
Ik wil de Libel in mei 2026 zover klaar hebben dat ik van haar kan genieten, kleine klusjes kan ik dan wel op de weekendjes weg uitvoeren, genieten en klussen tegelijk is dubbel genieten.
Maar terug naar 2024, de Libel staat op haar winterplek en de klusloods staat gepland voor februari 2025 dus op de Doerak zelf geen activiteit tussen fase 1 en 2.
Nu heb ik tijd om thuis wat onderdelen op te knappen, ik begin met het stuurwiel.
Ook hier beperk ik mij op enkele foto's vanwege forummotoriek.

De koperen en messing delen waren verchroomd, sowieso ben ik niet echt van chroom en deze mooie metalen mogen gezien worden.
Ook is het originele Yanmar bedieningspaneel door een vorige eigenaar verwijderd en is deze in stukken gezaagd, slechts het logo is behouden gebleven om 1 of ander vaag gat te maskeren.
Hiervan heb ik geen foto gemaakt, zag er niet uit en gewoon doodzonde, vooral omdat er nergens nog een origineel paneel te vinden is die te koop is.
Ik heb er wel 1 in bruikleen gekregen voor reproductie, dat liet ik me geen 2 x zeggen, mijn dochter is ontwerper en heeft de nodige machines ter beschikking.
Zie het oude originele paneel en et opnieuw in hufter proof plasticmateriaal gelaserd materiaal, de gaten zijn niet origineel maar hebben bij mij een functie.

Ziehier het resultaat na een lakbehandeling van mij.