bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 15 Jan 2026, 21:39

ik gebruik trae lyx parket en vloerlak zijdeglans. iets verdunnen met water en niet te dik opzetten
dan vloeit het mooi glad.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor chaea » 16 Jan 2026, 21:14

aatv schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind je echt een vakman Aat, dat staat buiten discussie.
Maar maak me wel wat zorgen om je garagedak als ik de foto's zo zie...
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor aatv » 17 Jan 2026, 04:19

haha ik maak me zorgen over de hele garage die al een paar jaar aan vervanging toe is. eigenlijk had ik hem
afgelopen najaar willen vervangen maar dit weer ff uitgesteld omdat chris haast had met de werkzaamheden aan
zijn boot en ik mijn hand weer over mijn hart gestreken heb. zodra het weer het nu toelaat ga ik een nieuwe bouwen
en kan iedereen voor wie ik nu bezig ben op zijn hollands gezegd ff de pot op. verdere hulp van mijn kant gaat er nu
ook van af hangen van wie nu mij komt helpen want je weet dat het vaak gezegd wordt maar dat je uiteindelijk
niemand ziet!. een van mijn meest favoriete motto s is ook;

als je van niemand wat verwacht en aan niemand wat vraagt wordt je ook nooit teleurgesteld!

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 17 Jan 2026, 04:32

Dat is ook een van de redenen dat ik, indien mogelijk, ook nooit de hulp van andere aanneem, schept alleen maar verplichtingen.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 17 Jan 2026, 04:37

precies dat Pascall, ook heb ik meestal alles al zelf gedaan in minder tijd dan ik nodig heb om iets uit te leggen.
das ook een dingetje met mijn zoons die wel willen helpen maar ook zeggen dat ik toch alles zelf wil doen.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 17 Jan 2026, 04:41

Is alleen een nieuw dak niet voldoende op de schuur of wil je vergroten?
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 17 Jan 2026, 04:45

hele garage is van hout maar de meeste delen zijn nog wel ok. ik bouw nu een grotere die wat langer en breder is.
de huidige pas ik aan en knap ik op om er zodoende een opslag voor mijn hout van te maken wat dan ook weer meer
werkruimte in mijn werkplaats schept. tuin en ruimte heb ik genoeg gelukkig. aan de ene kant heb ik de muur van mijn
schuurtje wat aan de woning zit, aan de andere kant een muur die de buurman ooit gezet heeft en waaraan ik wat heb
meebetaald om hem hoger te maken dan hij wilde doen en ook meteen de fundering wat breder gestort zodat ik die
ook vast had. de voor en achter gevel maak ik gewoon weer van hout want ik heb een huurwoning dus het moet er indien
nodig ook weer uit kunnen.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor chaea » 17 Jan 2026, 19:57

aatv schreef:haha ik maak me zorgen over de hele garage die al een paar jaar aan vervanging toe is. eigenlijk had ik hem
afgelopen najaar willen vervangen maar dit weer ff uitgesteld omdat chris haast had met de werkzaamheden aan
zijn boot en ik mijn hand weer over mijn hart gestreken heb. zodra het weer het nu toelaat ga ik een nieuwe bouwen
en kan iedereen voor wie ik nu bezig ben op zijn hollands gezegd ff de pot op. verdere hulp van mijn kant gaat er nu
ook van af hangen van wie nu mij komt helpen want je weet dat het vaak gezegd wordt maar dat je uiteindelijk
niemand ziet!. een van mijn meest favoriete motto s is ook;

als je van niemand wat verwacht en aan niemand wat vraagt wordt je ook nooit teleurgesteld!

greetzz aat

Groot gelijk 8-)

Een vakman verdiend een mooie werkplek.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor aatv » 20 Jan 2026, 05:46

een fatsoenlijke werkplek ga ik er zeker van maken want altijd op een vierkante meter staan te klooien en je materiaal
en gereedschap niet fatsoenlijk kwijt kunnen hangt me onderhand wel de kont uit. vorige week een mooi nieuw mobiel
zaagtafeltje gekocht en wel een van skil type 1340. dit is zo ongeveer een kopie van een de walt en komt heel goed uit
de testen en reviews. ding kost 309 euries tegenover een de walt van 800. uit de doos moet je hem wel ff aan alle kanten
goed zuiver afstellen maar dan zaagt het ook perfect. over hoe en wat vind je genoeg filmpies op youtube. ook over een
grote tafel maken waar de zaag in staat zodat je grotere platen kunt zagen vind je daar genoeg. ga je dus een boot
opknappen dan ga je een tafelzaag zeker nodig hebben dus voor dit geld kun je niet zeuren. tevens kun je de zaag inklappen
zodat je hem kunt meenemen als je ter plekke aan de boot moet/gaat werken. bij mij in de haven kan ik gewoon op de
steiger naast de boot zagen iets wat in de meeste havens niet mag. de zaagtafel is bij de meeste bouwmarkten te krijgen
en ook bij bol kun je hem bestellen voor dezelfde prijs indien je niet wil slepen met een hele grote doos of als ie niet in
je auto past. je mag je ook langskomen dan stel ik hem voor je af. graag ff eerst pb sturen om wat af te spreken.

verder ben ik momenteel druk met verven en lakken van alle delen en zit de vloer reeds [uitgevlakt] in de boot. zodra ik
ga beginnen alles in de boot te plaatsen maak ik weer nieuwe plaatjes.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 20 Jan 2026, 05:54

Goed gereedschap is het halve werk!
Ruimte, ja daar ontbreekt mij het ook wel aan, anderzijds, het is snel weer aan de kant na een klus.
Ik ben een fanatieken modelvlieger en mijn vrouw zegt met regelmaat, Help mijn man heeft een hobby!
Zit rond de twintig toestellen en het word een beetje krap, ik zeg het wordt te klein, vrouwlief, je hebt te veel zooi :lol:

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten