Para Siempre Project

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Para Siempre Project

Berichtdoor peter jansen » 01 Mei 2026, 07:19

Goedemorgen allen,

maar weer even een korte update van het project. afgelopen winterperiode niet heel veel kunnen doen aan het casco zelf. De overige 20 schepen rondom mij in de winterstalling konden het niet waarderen dat ik ging slijpen en lassen op de een of andere manier. Druk geweest met anderen helpen en een slag geslagen met de motor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tevens een pakkingset kunnen bemachtigen uit Engeland. Nieuwe verstuivers kunnen kopen in China.... hopen dat het wat is.
2 weken geleden heb ik de loods weer leeg gehesen en kan ik eindelijk weer vol aan de bak. Dus binnenkort weer wat updates van het staalwerk!
Gebruikers-avatar
peter jansen

ligplaats: Uitwellingerga
info: Project Para Siempre opgestart!

Berichtdoor Oeverloos » 01 Mei 2026, 13:58

Mooi, man! Wat is het voor motor en wat heb je er aan gedaan?
Oeverloos

ligplaats:
info:

Berichtdoor peter jansen » 06 Mei 2026, 10:15

Hoi oeverloos,

het is een Perkins 4.270. Oudje en weinig meer van te krijgen helaas. ook niet echt een veel gebruikte motor in boten. Wel een echt gemariniseerd blok. de keerkoppeling is redelijk nieuw (2010 volgens mij) ik heb er verder weinig mee gedaan mechanisch. compressietest gedaan op de 4 cilinders en in orde. Rookte als een gek maar dat kwam door een lekkende verstuiver. daar heb ik nu nieuwe voor weten te vinden uit china. via de normale weg niets meer te vinden. Al met al dus een lastig motortje maar ik denk dat er nog wel een paar jaren in zitten. dat geeft mij meer ruimte om de rest van het project te doen.
Gebruikers-avatar
peter jansen

ligplaats: Uitwellingerga
info: Project Para Siempre opgestart!

Berichtdoor pascall » 06 Mei 2026, 19:08

Prachtig project, eentje die getuig van discipline of wel doorzettingsvermogen.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Projecten