Renovatie BejaKruiser

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Renovatie BejaKruiser

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2013, 12:24

Bericht door vuuren1 » ma 25 feb 2013, 00:33

Jan, een goede naaldhamer levert en vraagt (daardoor) veel energie.
Daar is een goede luchtcompressor voor nodig.

Of Aldi of Lidle had onlangs nog een pneumatische exenter (schuur) machine in de aanbieding (samen met met een hobby compressor). Daar zou ik geen naaldenhamer op aan sluiten .
Tenzij je erg van pauze houdt.
(Dan kost het ontroesten erg veel tijd en bespaart het weer op de andere uitgaven...)

Elk nadeel heb z'n voordeel ;)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor jeroenwd40 » 27 Dec 2013, 12:25

Bericht door jeroenwd40 » ma 25 feb 2013, 09:50

ik heb onlangs mijn boot ook helemaal kaal gehaald met een naaldhamer, een professionele met 19 naalden. zijn aardig aan de prijs maar verdiend zich zeker terug ten opzichte van een goedkope naaldhamer. wat betreft het lucht gebruik heb je inderdaad een flinke compressor nodig, een hobby/aldi compressor is zeker niet voldoende. ik heb zelf een twee cilinder compressor en die houd de naaldhamer prima bij.
jeroenwd40

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Dec 2013, 12:26

Bericht door Jan Huibers » ma 25 feb 2013, 23:00

Naaldhamer vindt ik leuk voor hoekjes en op en rond spanten. Voor de grotere vlakken kun je voor de werksnelheid beter een roestegel aanschaffen. Dat maakt zo mogelijk nog meer herrie dan een naaldhamer maar gaat ook een stuk sneller!

http://www.binnenvaartstore.nl/44-GEREE ... r1jqbTQtvh

Maar waar is het plan om te stralen gebleven?
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor henkvd » 27 Dec 2013, 12:26

Bericht door fred » wo 27 feb 2013, 20:31

Niet mijn hobby om met een naalthamer of roestegel in een kaal casco aan de slag te gaan,niet bevordelijk voor je gehoor en luchtwegen. :evil:
Suc6 er mee.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2013, 12:26

Bericht door vuuren1 » wo 27 feb 2013, 22:44

@ Jan,

Laten stralen kost heel veel euro's en dan komt de bodem van de put nog dichter bij..
(straalbedrijven lachen zich rot, de eerder part-time lassers zijn inmiddels al in vaste dienst om de vele doorgestraalde plekken op te lappen)

Dit topic is een geweldig leerzaam voorbeeld .
Op het oude forum was er ook zo iemand. Ik heb hem na enige tijd eens direct de vraag gesteld of hij het weer zo zou doen.
Het antwoord was zonder een woord Chinees: "Nooit weer!"
Als je dit gaat stralen wordt het een grote vergiet en dan zitten we nog maar in de casco fase..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor reijmerink » 27 Dec 2013, 12:27

Bericht door reijmerink » do 28 feb 2013, 18:05

een triest verhaal..is het niet handig om er een epoyweefsel..doodskleed ..op aan te brengen.Dan blijft hij in ieder gaval nog een tijdje drijven...grtn reijmerink
reijmerink

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 27 Dec 2013, 12:27

Bericht door vuuren1 » do 28 feb 2013, 21:25

reijmerink schreef:
een triest verhaal..is het niet handig om er een epoyweefsel..doodskleed ..op aan te brengen.Dan blijft hij in ieder gaval nog een tijdje drijven...grtn reijmerink

Zo iemand heb ik ook gekend...
Dat viel er af omdat hij geen verstand had van het verwerken van epoxy.
Uiteindelijk had hij 3 boten in 1 (later toch gedubbeld).

Ik wordt niet enthousiast bij het lezen van dergelijke droomverhalen van mensen die geen zicht hebben op de uiteindelijke kosten en (geen) baten bij een dergelijk project.

Het is triest dat mensen in de mooie verhalen van verkopers trappen, maar het is wel -eigen schuld dikke bult-.
Dergelijke aankopen hebben eigenlijk altijd een dikke staart.
Dat is te voorkomen door er een deskundige naar te laten kijken voordat je in een droom stapt wat uiteindelijk een nachtmerrie wordt.

Als ik een boot mag keuren wordt de boot of niet gekocht of gaat er een flink bedrag van de vraagprijs af (we doen eerst vooronderzoek middels internet om de -mindere gevallen- zonder te bezoeken al uit te sluiten).
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 27 Dec 2013, 12:27

Bericht door Flevocowboy » do 28 feb 2013, 22:33

Misschien kan je er nog wat geld voor ontvangen inplaats van er een fortuin in te steken?
http://www.treffers-haarlem.com
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Dec 2013, 12:28

Bericht door Jan Huibers » do 28 feb 2013, 23:02

Het is niet heel motiverend voor Joep om telkens de term 'bodemloze put' te gebruiken. Okay, het kost dadelijk 2 boten aan geld maar daarna heeft Joep een bootje liggen waar die jaaaaaaren mee vooruit kan met behulp van tips op dit forum. Ik neem ook aan dat Joep niet aankomend seizoen alweer het water opwil, ik hoop ook dat Joep niet van streek is als dat het volgende seizoen ook niet lukt. Ik kan niet in zijn portomonee kijken maar het beste is gewoon telkens sparen tot er genoeg geld is en dan ineens een fase afronden op de beste manier. Bijv sparen, dan nieuwe platen inlassen, nieuwe motorsteunen, stralen en in goede primer laten spuiten. Dan sparen en nieuwe motor en aandrijflijn zetten, sparen en de boel intimmeren... Zoiets...
Dan kost het 2 boten maar als het goed gebeurt gaat het spulletje erg lang mee, alles goed op de foto zetten en bewaren, dat bevorderd een eventuele verkoop in de toekomst.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor antonh » 27 Dec 2013, 12:28

Bericht door antonh » vr 01 maart 2013, 11:04

Jan Huibers schreef:
Het is niet heel motiverend voor Joep om telkens de term 'bodemloze put' te gebruiken. Okay, het kost dadelijk 2 boten aan geld maar daarna heeft Joep een bootje liggen waar die jaaaaaaren mee vooruit kan met behulp van tips op dit forum. Ik neem ook aan dat Joep niet aankomend seizoen alweer het water opwil, ik hoop ook dat Joep niet van streek is als dat het volgende seizoen ook niet lukt. Ik kan niet in zijn portomonee kijken maar het beste is gewoon telkens sparen tot er genoeg geld is en dan ineens een fase afronden op de beste manier. Bijv sparen, dan nieuwe platen inlassen, nieuwe motorsteunen, stralen en in goede primer laten spuiten. Dan sparen en nieuwe motor en aandrijflijn zetten, sparen en de boel intimmeren... Zoiets...
Dan kost het 2 boten maar als het goed gebeurt gaat het spulletje erg lang mee, alles goed op de foto zetten en bewaren, dat bevorderd een eventuele verkoop in de toekomst.

Ik vindt het een mooie reactie van Jan op het artikel.
Maar hij gebruikt wel vaak een vies woord in deze economisch moeilijke tijd ;) :o
En dat maar liefst 4x.

Sparen?

Wat is dat Jan?
Ik hou steeds minder iedere maand over. :oops:

Anton
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh

ligplaats: Oude Pekela
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten