yanmar 3gm30

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: yanmar 3gm30

Berichtdoor JulienH » 22 Jan 2012, 15:05

Leuk project. Wel aan de ventilatie van de accu's denken indien die onder de vloer komen, en mogelijkheid om simpel te controleren op bilgewater of eventueel een bilgepomp met vlotter voor het geval dat. Succes verder.
JulienH

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 28 Mrt 2012, 00:17

inmiddels weer een aardig tijdje verder,en het heeft niet meegezeten,ben wekenlang bezig geweest om mijn onderdelen te bestellen voor de yanmar en steeds ging het fout,en achteraf door iets heel stoms en alweer een streek van het bekende revisie bedrijf destijds .op mijn aankoopnota staat als motortype 3gm30 hier bestelde ik ook vanzelfsprekend mijn onderdelen voor,het ging fout toen ik mijn zuigerverensets bestelde met zuigers enz, die paste namenlijk niet waren te groot 3mm het toeval wilde dat ze bij yanmar hun bestelnummers hadden aangepast van de standaard spullen en overmaat. en iedereen dacht dat daar de fout inzat en ze zijn er volop aan bezig geweest ik kreeg steeds onderdelen die te groot waren 3mm en kwamen er niet meer uit. de 3gm30 heeft standaard zuigers van 75mm en die waren te groot voor mijn cilinders het is mischien heel stom achteraf maar ik ben er nu achter dat ik geen 3gm30 blok heb gekregen maar een 3gm en daar zitten zuigers in van 72mm standaard en daar zijn we gruwelijk mee de fout ingegaan als alles goed is dan worden morgen de laatste onderdelen geruild ook de bijgeleverde koppakking,en dan kan hij eindelijk in elkaar gezet worden . ze hebben me uiteindelijk weer even mooi bezig gehouden zelfs het typeplaatje hadden ze nog netjes erop gezet en uiterlijk zit er geen verschil in dus was even op een zijspoor gezet :oops:
Gebruikers-avatar
sinty

ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor BB motor » 28 Mrt 2012, 09:34

Mag je heel blij zijn dat het omgeruild wordt, dat is niet overal een vanzelfsprekende service.
Een dikke plus voor je leverancier, alleen triest hoe je op deze manier op het verkeerde been wordt gezet, tenminste ik begrijp dat het type plaatje niet bij de motor hoort.
BB motor

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 29 Mrt 2012, 21:56

inderdaad, het typeplaatje zit met lijm erop geplakt zag ik vanavond dat komt waarschijnlijk van mijn vorige motor af. wat een vullis , maar de boel zit inmiddels weer in elkaar kreeg vandaag de laatste spullen binnen en heb alles weer gemonteerd. heb hem vanavond nog aan boord gebracht en hij staat weer op de steunen, morgen aansluiten en kijken of hij het nu langer uithoudt
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor BB motor » 29 Mrt 2012, 22:02

Je motor was dan heel creatief gereviseerd, andere bijna gelijke motor gekregen met je eigen plaatje !
Hier wordt je niet vrolijk van, financieel valt er ook niets meer te verhalen neem ik aan.
BB motor

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 30 Mrt 2012, 17:01

nee, er valt niets te achterhalen, het bedrijf was een week na aankoop al falliet , het is heel schunnig allemaal, ik ben ook niet de enige geweest die ze een poot uitgedraaid hebben, er zijn erbij die zijn voor nog veel meer benadeelt dan ik maar nu het goede niews het functioneerd weer ,ben net klaar met aansluiten en hij loopt weer gelukkig .volgende week maar even een test vaart maken maar het ziet er in ieder geval weer gunstig uit ben achteraf toch bij dat ik hem heb opengemaakt,heb nu de touwtjes zelf in handen gehad en geeft toch meer vertrouwen ik hoef nu niet meer te gissen of er nog versleten dingen zijn ,en of het wel goed inelkaar zit nog net op tijd voor het vaarzeisoen :)
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor BB motor » 30 Mrt 2012, 19:11

Een hele ervaring rijker zullen we dan maar denken, succes met de proefvaart.
BB motor

ligplaats:
info:

Berichtdoor Bejakruiser » 30 Mrt 2012, 22:28

Fijn om te horen dat ie het weer doet!
Veel plezier met de vaart.
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor sinty » 27 Apr 2012, 16:27

heb vandaag een proefvaart gedaan en het verliep boven verwachtingen heb dit blok nog nooit zo rustig en netjes horen lopen als vandaag wat een verschil zeg hebben ondertussen alles aan boord weer klaar gemaakt om te vertrekken ,ga zondag voor een paar dagen weg t beloofd mooi weer te worden dus ga er even tussenuit als dit blok zo blijft lopen als vandaag dan spring ik een gat in de lucht , of krijgen we dan last met de ozonlaag ? :)
Gebruikers-avatar
sinty

11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor henkvd » 27 Apr 2012, 17:01

Altijd spannend zo'n eerste proefvaart, lettend op ieder geluidje en dan genoeglijk constateren dat het lekker loopt.
Zondag nog kans op een bui, Maandag lijkt een droge dag te worden.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten