Wolf1 schreef: .........2 motoren gelijktijdig ? .........................geloof er niks van.
Hoi Wolf, Helemaal eens, dat zou ik ook nooit geloven. Alleen de BB-motor met oliedrukprobleem, zoals Eagle aangeeft. Wel BEIDE oliedrukmeters (boven en beneden stuurstand ) die beide 0 atm aangaven.
Status: intussen is de salon leeg gemaakt, vloer verwijderd, alles van BB-motor losgeschroefd en afgetapt. Nu een stellage maken om de motor met 2 kettingtakeltjes te liften, dan het carter demonteren en verder kijken. Ben ook zelf zeer benieuwd. Misschien iets in het aanzuig-circuit zoals een los getrilde of afgescheurde zuigbuis. Of kapot veertje in overstort ventiel???? Wie weet, maar we zullen zien
Verder: ik heb alle tijd; en voor elk probleem is een oplossing. In de 30 jaar dat we met dit schip varen, hebben we slechts een 1/2 dag verlet gehad
En 20 jaar terug heb ik op de gok (voor passende prijs) eenzelfde motor als reserve kunnen kopen. Deze motor in eigen beheer volledig klaar gemaakt en geconverseerd, wacht nu al jaren om te worden ingebouwd

Maar ik verwacht dat deze motor voorlopig nog in mijn garage kan blijven staan
Wordt vervolgd.