De binnenste koker was Ø42mm Schroefas was 1/18 inch
de nieuwe koker word Ø50mm schroefas word 30mm
de lengte van gland tot gland is ongeveer 78cm
Ik wou in 1 keer het gat maken voor de nieuwe schroefaskoker en de nieuwe er uit zien te krijgen.
Het volgende heb ik bedacht en met succes uitgevoerd dit weekend: Met een holle beton boor, boor ik om de oude koker heen een nieuw gat. Omdat het bijna 80 cm van gland tot gland is moet ik een boor hebben van 40 cm zodat van twee kanten boren in het midden de gaten samen vallen. Zo gezegd zo gedaan en maandag gaan zoeken naar een boor. Blijkt in Ø50 mm 30cm lang de standaard te zijn, van 40cm lang bestaan wel maar word een internet aankoop dichtste bij voor een redelijk prijs was Duitsland. Maar er moest ook nog een adapter bij en ik was niet zeker of mijn zwaarste boormachine het wel zou trekken. Dus de lokale verhuur bedrijven gebeld wat ze hadden. En ja hoor bij nummer 3 succes, alles gereserveerd en wachten op zaterdag. Ik had telefonisch gereserveerd maar nog steeds geen bevestiging op vrijdag dus even bellen en ja hoor keurig gereserveerd echter wel een boor van 30cmlang en geen 40 lang. Beetje een teleurstelling want nu dreigde het plan in de soep te lopen. Toch door gezet en zaterdag ochtend in de winkel het probleem voor gelegd daar kreeg ik een extra verleng stuk mee en een nieuwe boor. Het alternatief was een boor van Ø80 maar dan ben ik ook buiten de boot aan het boren dat was niet helemaal de bedoeling

koker er uit

Boor opgesteld buiten

boor past precies tussen de spanten en in de doos kiel

Boor van buiten naar binnen helemaal door geboord met het verlengstuk nadat de koker was verwijdert
weet niet of het werk maar nog een filmpje van het eerste stukje boren
VID-20201024-WA0015 by F.k. Z, on Flickrals het goed is kan je op het laatste plaatje klikken en dan krijg je een filmpje
binnen kort gaat de boot de loods in en dan komen er weer spullen op en aan ipv spullen eraf.
Mijn zoontje zegt nu heeft papa er echt een duikboot van gemaakt hihi

[/url] hier staat het naast de boot. Drie nieuwe lagers en dan kan het spul er weer in.