Hoi,
Bedankt voor de reacties, echter het begrip "Strongplank" ken ik niet.
Zoiets?

Als het bovenstaande is, dan komt het overeen.
Idd is het Red Cedar (bevestigd door 2 hout verwerkingsbedrijven en de "huis timmerman").
Het zou geweldig zijn om meer info te krijgen over de hechtingsproeven mbt resultaten tussen polyester en epoxy.
Ik heb er vaker mee gewerkt maar alleen hobbymatig dus alle kennis is meer dan welkom !!!
Ik ben ook bezig om meer info te krijgen van bedrijven welke polyester en / of epoxy verwerken. Hierbij heb ik behalve van de Duitse firma "Hatecke" nog weinig antwoorden gekregen.
Misschien wel logisch: Een koopman geeft z'n geheimen niet zomaar prijs
Uiteindelijk is het de bedoeling om dit hele spul goed, voor lange tijd en op de best mogelijke manier weer op te bouwen en weer in de vaart te brengen.
Het moet dan ook echt "ons schip" worden.
Het herstel van het casco is het belangrijkste, de rest komt later.
Een gaatje meer of minder maakt me niet uit (in de scheepsromp

). Dit was bekent voor we het casco overnamen.
Ik heb vaker doorvoeringen in polyester boten moeten dichtmaken, dus dit zal nu ook wel lukken.
Het belangrijkste is dat je alles weghaalt tot origineel moeder materiaal (niet verrot) en van daaruit het (epoxy) systeem weer opbouwt. Dit kan soms tijd kosten (aanbrengen, drogen, volgende laag enz.) maar tijd is het eerste wat we als "push factor" hebben uitgeschakeld.
Uiteindelijk ben ik op dit moment ook zelf gaten aan het boren om de conditie te bepalen, deze moeten ook weer dicht
Hoor graag,
Vr. Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten