bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 22 Jul 2022, 20:27

Mooie keuken en professioneel afgewerkt. Je mag trots op jezelf zijn.
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 24 Jul 2022, 17:59

ondanks de hitte toch vanochtend vroeg nog ff lekker een paar uurtjes op de boot gewerkt.
laadkabels voor de boegschroef accu en de kabel voor de aansturing doorgevoerd naar de juiste plaats.
tevens hoofdschakelaar en zekeringhouder hiervoor gemonteerd. daarna de schakelaar,zekering en
bedrading naar de accu voor de waterpomp ook maar ff gedaan. thuis bezig met de laatste panelen
en de wc deur te lamineren maar met deze hitte ff niet lekker te doen. zo als het er nu uitziet ga ik de boot
dit jaar ver klaar krijgen. volgend voorjaar gaat ie gegarandeerd het water in! zal komend weekend
weer wat plaatjes maken van de vorderingen.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 31 Jul 2022, 19:54

afgelopen week en weekend allerlei klussies gedaan. alle aansluitingen voor de boegschroef afgemaakt, zodanig
dat ik de accuklemmen maar op de accu hoef te plaatsen dus dat is klaar. alleen nog ff een stroomkabeltje met
wandkontact doosie aanleggen voor de acculader van de boegschroef accu. dit niet eerder gedaan daar ik toen nog niet
zeker wist of ik de boegschroef een eigen accu ging geven of niet. toch voor een eigen accu gekozen vlak bij de boegschroef.
tevens sluit ik op dezelfde accu mijn waterpomp en een paar ledlampies aan. boegschroef, ledlampies en pomp gebruik je
niet constant dus dat kan prima op een accu. (komt een optima blue top 55ah voor)

tevens zijn bijna alle panelen, en de wc deur ook klaar en leg ik momenteel de laatste hand aan mijn tafelpoot, helaas
is de formica van de poot niet zo mooi gelukt als ik normaal zou kunnen dus ja ook bij mij lukt het niet altijd zoals ik wil haha
maak wel is een keer een nieuwe deze doet voor nu wel ff wat ie moet doen en ik zit ook niet de hele dag naar een tafelpoot
te kijken. de houten kuiprand zit er in zijn nog grove versie nu ook in en das een leuk klussie voor komend weekend om daar een strak
geheel van te maken. al met al weinig om plaatjes van te maken maar wel veel tijdrovende kleine klussen. als we dit jaar ook nog
een redelijke nazomer/herfst krijgen dan is de hele handel zover klaar. de laatste kleine afwerk dingetjes kunnen ook als ie aan de
steiger ligt
ben je eens in de buurt van wessem kom gerust langs als je de boot eens wil bekijken. (wel eerst ff pb sturen)
greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 07 Aug 2022, 15:43

dit weekend weer lekker bezig geweest, kuiprand ver klaar en het plafond geïsoleerd en de meeste raggels erin.

kuiprand in de steigers.
Afbeelding

en in model geschuurd

Afbeelding

Afbeelding


en het plafond

Afbeelding

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor vayreda » 09 Aug 2022, 15:35

Ziet er weer super mooi uit! Top gewerkt ;-)
vayreda
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 10:40
ligplaats: Haarlem
info: Succes Motorkruiser

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Michelr » 10 Aug 2022, 21:02

Knap stukje werk weer Aat.

Wat heb je gebruikt voor de afwerking van de kuipranden?
Michelr
 
Berichten: 143
Geregistreerd: 27 Dec 2020, 00:17
Woonplaats: Utrecht
ligplaats:
info: Valkkruiser content 1200

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 11 Aug 2022, 04:28

voor de kuiprand 4 lagen multiplex van 5,5 mm om de ronding te maken daarna van dezelfde plaat
de zijranden gemaakt. als afwerking ga ik de rand gewoon in de verf zetten. gelakt hout is
misschien mooier maar ik wil alles zo onderhoudsvrij als mogelijk. kuiprand doe ik eerst
geheel strak plamuren dan een laagje hb coat , primer en aflakken.

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor broekie » 11 Aug 2022, 07:24

Keurig gedaan. Je hebt er weer aardigheid in zie ik.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 14 Aug 2022, 19:56

ondanks de hitte, kwestie van altijd heeeel vroeg wakker zijn, nog wat kleine zaken aan de boot
verricht, wat lijstwerk gefreest en wat lijstwerk in de beits gezet. voor de rest was het echt te warm.
hopelijk wordt het snel weer een beetje normaal weer!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Lysan » 17 Aug 2022, 17:50

goedemiddag,

we volgen het opknappen van je boot met veel plezier, leuk om te lezen.
Ook wij zijn onze boot aan het opknappen.
Op blz 14 van jouw project heb je banken gemaakt met rondingen, nu is mijn vraag hoe heet dat(die rondingen) en waar kan ik dat kopen?
Heb al bij diverse bouwmarkten gekeken maar kom het niet tegen.

vr gr Lysan
Lysan
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Jun 2022, 21:44
ligplaats: aadorp
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten