Deze eerste dag bestond vooral uit het verwijderen van de tijdelijke winterkap en ontvetten van de motorruimte, de winterkap had zijn werk perfect gedaan maar aangezien het buiten in de min temperaturen zat was de Libel een gigantische koudebrug, fijn werken was het niet.
Maar na dag 2 was het gewoon heerlijk werken, ik was helemaal in mijn element en een schoonmaak doet al lichte wonderen.
Ook hier een bescheiden foto impressie om een beeld te vormen. Schoonmaken, ontvetten en schuren en het ziet er al veel beter uit. Het lijkt simpel maar het was een verschrikkelijk vervelende klus, vooral al het aangekoekte vet onder de motor na 50 jaar geen schoonmaak.

Een klein sprongetje, na wat kleine laskusjes op het laagste punt stuur en bakboord eerst alles in de 2 c IJmopox gezet, daarna alles in de ijzermenie.
Onder de motor heb ik een liter aan bilgeverf gebruikt, wat een meuk is dat zeg! ( ik gebruik het iig niet weer)

En direct naar de kajuit voor een dekkende laag Metalgel, dat spul is gewoon heel fijn om mee te werken en heeft bij mij zijn werkzaamheid bewezen in barre omstandigheden, perfect voor onder de luiken (afneembaar en dus controleerbaar)
Dit trek ik later door naar het motorruim. De wc ruimte krijgt in fase 3 een mooie witte afwerklaag dus blijft voor nu onbehandeld.