buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor henkvd » 12 Mrt 2021, 19:05

En sta je op de trailer dan maakt het allemaal niets meer uit, heel zwaar tot klein, reciprozaag wordt dan net zo makkelijk erbij gepakt en gaat de spiegel er uit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor jade » 12 Mrt 2021, 20:03

Kan allemaal, maar ga toch echt niet elke keer met mijn motor aan de zeul.
Maar je ieder zijn ding.
jade
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 30 Aug 2014, 19:18
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor Mopolcamper » 12 Mrt 2021, 20:49

Zou een goede verzekering iets kunnen oplossen?
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor chaea » 13 Mrt 2021, 03:00

:lol:
pascall schreef::D :D :D
chaea
 
Berichten: 729
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor Tontoos » 25 Mei 2021, 08:42

Ik heb een (Beenhakker) vlet van 6 m. met een 6 pk Mercury 4takt er achter.
Ik heb er wel een goed slot op maar haal bij het stallen van de boot na het vaarseizoen de motor er af en sla het thuis op.
Je moet het noodlot niet tarten of aanleiding geven vind ik.
Tontoos
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 18 Nov 2018, 10:30
ligplaats: Oude Pekela
info: Ik heb een qua model Beenhakker vlet van de schroothoop gered.
Die heb ik opgeknapt, met een 6pk Mercury bb motor.

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor quichot » 25 Mei 2021, 14:45

Professionele dieven lopen met een haaks accuslijpertje. Geen slot tegen bestand. Kun je niet een simpel hijstoestelletje op de steiger monteren?

Ooit voer ik als opstapper mee op een zeegaande trimaran. De schipper had er twee goedkoop ogende buitenboordmotoren achter hangen, met stickers van een onbekende Chinees merk. Ook de pk-aanduiding leek me aan de lage kant voor dit schip. Vond hij die wel betrouwbaar genoeg voor een zeegaand jacht?
Hij begon te lachen en zei dat het Mercury's waren, maar dat hij daar goedkoop ogende kappen op gezet had om bb-dieven, die vaak in opdracht jatten, te laten doorlopen.
Of hij ze nóg heeft weet ik niet. Maar helemaal dom leek het me niet.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor Lotte » 28 Mei 2021, 10:28

Ooit een spiegelsloep gehad met mooie Honda 15 pk, met alles erop en er aan. Lag in een afgesloten haven. Vanaf de waterkant trekbandjes van de kap doorgesneden en met mijn gereedschap dat naast de motor lag, de bbm vakkundig gestolen. Goedgekeurd slot achtergelaten. Omdat de haven vanaf de wal afgesloten was is het vanaf een ander bootje gedaan. Ik had al moeite om de bbm (best zwaar) op het droge te vervoeren, laat staan vanaf een boot over te laden. Alles wiebelt enz. Gelukkig verzekeringswerk, maar alle ellende die je er van hebt. Voor hun: Big business. In de hele haven waren nl veel bbm gestolen die nacht.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte
 
Berichten: 461
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 12:58
ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor kajoe » 28 Mei 2021, 12:32

ja vele manieren om die onverlaten bij je motortje weg te houden .
bij mij eens in het verleden ,mijn bootje lag in de haven bij de sluis dus geen openbaar terrein en met een stevige kraandraad aan het steiger .
zijn er ineens een paar brigadiers daar bezig dus er heen ze zouden het slot doorknippen omdat de persoon die ze bij zich hadden had gezegd dat het zijn boot was en die was gestolen .
dus vragen hebben Jule dat dan gecontroleerd (dit was wal politie ) en vraag het maar eens na bij de kolengas van de klpd water hele discussie maar uiteindelijk bleek het om de motor te gaan die die man wou hebben nou hij kreeg een gratis ritje naar het bureau .
collega's van de klpd dat hij het al vaker zo gedaan had .
diefstal met behulp van de sterke arm ja.je dienstbaar .
kajoe
 
Berichten: 1369
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: buitenboordmotor van boot halen i.v.m. diefstal

Berichtdoor bas » 28 Mei 2021, 18:16

Wij kregen bij de scouting een gevonden zeilbootje aangeboden van de gemeente. Hadden ze aangetroffen en na 3 jaar in de opslag op de gemeentewerf wilden ze er vanaf.
Dat ding opgehaald, bleek wat minder geschikt voor scoutingdoeleinden dus op marktplaats gezet.
Binnen een uur de vorige eigenaar aan de lijn dat dat de boot was die 3 jaar eerder bij hem gejat was 2 dorpen stroomopwaarts. Destijds aangifte gedaan etc., 1 en dezelfde politieregio, maar nergens is dus een belletje gaan rinkelen of onderzoek gedaan of dat bootje niet van diefstal afkomstig was. Dus dan weet je gelijk hoeveel prioriteit je gestolen boot heeft.
Politie haalde destijds hun schouders op, veranderde de status van "vermist/gestolen" naar "terug gevonden" en toen begon het gezeik pas. Een verzekeringsmaatschappij die destijds had uitgekeerd en het verhaal dusdanig vond dat we van verzekeringsfraude beticht werden.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Vorige

Terug naar Ideenbus

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast