R.C.Grootveld schreef:1: Potentiële bron van ellende
2: Er zijn alternatieven die minder (in dit geval letterlijk) afbreuk risico opleveren
3: Ik zie er geen toegevoegde waarde van
1 en 2 zijn op feiten resp. ervaring gebaseerd, 3 is persoonlijk, maar ik ben benieuwd naar wat anderen als toegevoegde waarde zien
ErikH schreef:Waar is/zijn je 12V hoofdschakelaar(s)?
Waar zijn de 12V verbruikers?
ErikH schreef:Waar is je verbinding met de scheepshuid (min 12V en randaarde 230V)?
ErikH schreef:Gaat dat goed 2 dynamo's parallel?
ErikH schreef:Is die multiplus intern beveiligd tegen overbelasting/kortsluiting?
R.C.Grootveld schreef:Ik hoef er in de praktijk nauwelijks bij na te denken en de kans op 'fouten' (bv agv de beroemde, maar door mij vervloekte 0-1-2-B schakelaars) is tot het uiterste minimum beperkt.En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Is echter slechts mijn mening, anderen zullen (en mogen!) daar ongetwijfeld anders over denken.
Yep schreef:Een paar opmerkingen:
- In de trafo zelf stopt de randaarde van de walstroom.
- In de trafo wordt de nul van het boordnet aan aarde gekoppeld.
Yep schreef:- De 100 A. zekering vanaf de Multi is wat krap. Volgens mij moet deze 200 A. zijn.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten