Containerschepen.

algemene discussies

Re: Containerschepen.

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Jan 2019, 16:49

Hier inmiddels enkele foto's die op de site van RTV Noord staan ,waaraan je een beetje kunt zien hun de stuwage was.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/203460/O ... containers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat mij ook opvalt,is dat er verschillende maten van containers door elkaar heen staan.
In de breedte klopt het dan nog wel(ervaring) ,maar in de hoogte niet meer.
Het is dan ook totaal onmogelijk om met de twistlocks de containers onderling te gaan verbinden,zodat je een stijf geheel krijgt.

Niet iedere container is gelijk,en er zijn meerdere maten.
De oude containers hebben GEEN sleuf aan de onderzijde,maar moeten "opgebokt" vervoerd worden(eigen ervaring)
De anderen hebben een "open neck" vooraan.
En dan heb je nog containers die hoger en langer zijn.
Iedere container past gewoon in de breedte op de twistlocks van de oplegger,dat is een standaard maat.
Med venlig hilsen,
Wiebren

Doerak 850AK
Gebruikers-avatar
Noordvaarder
 
Berichten: 1471
Geregistreerd: 06 Jun 2015, 17:50
ligplaats: Marenland - Winsum (Gn)
info: Doerak 850AK

Re: Containerschepen.

Berichtdoor quichot » 10 Jan 2019, 17:01

bas schreef: Ik weet zo snel even niet onder welke vlag de Zoë vaart maar dat land is in eerste instantie degene die eventueel wat uit kan richten qua strafmaat.

Zwitserse vlag.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 2141
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 09:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Containerschepen.

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Jan 2019, 17:02

bas schreef:Ik weet zo snel even niet onder welke vlag de Zoë vaart maar dat land is in eerste instantie degene die eventueel wat uit kan richten qua strafmaat.

De Zoe vaart onder de Panamese vlag( https://www.vesselfinder.com/vessels/MS ... -352757000) ,en de autoriteiten van Panama werken samen met de Nederlandse ,zo stond er te lezen op de nieuwmedia.
Dat wordt dus nog "Panama Papers" :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Noordvaarder op 10 Jan 2019, 17:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Med venlig hilsen,
Wiebren

Doerak 850AK
Gebruikers-avatar
Noordvaarder
 
Berichten: 1471
Geregistreerd: 06 Jun 2015, 17:50
ligplaats: Marenland - Winsum (Gn)
info: Doerak 850AK

Re: Containerschepen.

Berichtdoor quichot » 10 Jan 2019, 17:06

O, MSC is in Zwitserland geregistreerd, vandaar mijn misverstand. Dat maakt het juridisch misschien nog wel ingewikkelder.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 2141
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 09:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Containerschepen.

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Jan 2019, 17:26

Ik moet nu nog zien,dat de MSC alles gaat betalen,nu er zoveel ophef over komt.
Want in feite zijn ze voor een klein bedrag per container aansprakelijk.
De rest dekt een verzekering.
Dat wordt dus nog een lange geschiedenis met veel getrouwtrek.
Ik heb zo het gevoel dat Nederland zijn eigen glazen aan het ingooien is,met hun OvV en nu met de raad voor de scheepvaart.
Veel bombarie maken,en straks wordt het eind van het liedje,veel kosten maar geen honing.


En ja,leuk is anders,maar iedereen wil het goedkoopste van het goedkoopste,en dan is er maar één oplossing, alles laten maken in die landen waar een werknemer niks kost.
En dan moet alles hier nog naartoe,en dat moet ook zo efficient mogelijk.
Dus des te meer "boxen" er op een schuit passen,des te goedkoper is het,dus te voordeliger het eindprodukt in de schappen ligt.
Zonder transport staat alles stil namelijk.
Ze hebben nu weer een treinlijn geopend tussen Azie en Hongarije,maar daar kan maar een fractie mee vervoerd worden met de schepen,en het is veel te duur.
Dat sterft vanzelf weer uit,als daar de subsidies vanaf worden getrokken.
Op kleine schaal hier in NL was er een lijndienst tussen Veendam en de Europoort via railvervoer .
In te plannen wou nog wel,maar het was gewoonweg te duur.Nu varen er weer schepen.
Dergelijk vervoer kan maar op één manier gestopt worden,en dat is door alle produktie weer naar het westen te halen.
Maar dat betekend dat men dan dieper in de buidel moet tasten om zo'n produkt te gaan kopen.
En dat wil men gewoonweg niet.
Dus moeten we dit gewoon op de koop erbij nemen.
Jammer dat de Noordzee daar niet dieper was,want dan kon er nog een keer iets fout gaan. :roll: :roll:
En zolang het onder water ligt,zie je het ook niet toch? :mrgreen: :mrgreen:
Med venlig hilsen,
Wiebren

Doerak 850AK
Gebruikers-avatar
Noordvaarder
 
Berichten: 1471
Geregistreerd: 06 Jun 2015, 17:50
ligplaats: Marenland - Winsum (Gn)
info: Doerak 850AK

Re: Containerschepen.

Berichtdoor Popeye » 10 Jan 2019, 17:40

Zal moeilijk lossen worden, die omgevallen containers.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikers-avatar
Popeye
 
Berichten: 1279
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 11:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: Containerschepen.

Berichtdoor quichot » 10 Jan 2019, 19:08

Popeye schreef:Zal moeilijk lossen worden, die omgevallen containers.

Ook dat heeft te maken met de grenzen waar die schepen tegenaan lopen.
Zoals @noordvaarder ook zegt: het idee is hoe meer boxen, hoe goedkoper per box, maar die winst lijkt me althans dit boekjaar voor dit schip verdampt. Gaat een kostbaar en tijdrovend klusje worden, nog los van de schade aan schip, boxen, lading en opruimen van de stranden.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 2141
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 09:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Containerschepen.

Berichtdoor bas » 10 Jan 2019, 19:10

Het is dan ook totaal onmogelijk om met de twistlocks de containers onderling te gaan verbinden,zodat je een stijf geheel krijgt.

Is ook onmogelijk met twistlocks, die zijn wat dat betreft enkel voor de hoogte, die spantangen zorgen voor het zijdelingse veband
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Containerschepen.

Berichtdoor Marie Christina » 10 Jan 2019, 19:49

Niet helemaal waar.
Je kunt de twistlocks óók zijdelings aanbrengen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 2213
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 18:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Containerschepen.

Berichtdoor bas » 10 Jan 2019, 20:13

Voor wat betreft de containerfittings en de twistlocks an sich idd waar, maar qua laad/los methode en inrichting van containerschepen onmogelijk
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 623
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 16:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten