Rusland

Re: Rusland

Berichtdoor Marie Christina » 09 Nov 2019, 21:03

Waarom?
Gaat best met een motorschip, hoor.
Henk de Velde heeft er zelfs een wereldreis mee gemaakt.. Connie van Rietschoten heeft het na het zeilend met de Flyer volgens mij ook nog eens geflikt met een motorschip
Oh, wacht, mijn eigen pa is ook naar Denemarken geweest met een Friese bolpraam.
Laatst nog een heel artikel in de Motorboot over een rondje Baltic....

Genoeg mensen die het doen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor Popeye » 10 Nov 2019, 09:24

Amersfow schreef:Ik heb het vreemd zo'n tocht met een motorboot te doen. Een zeilboot is toch veel meer voor de hand liggend?

Met op alle vaardagen een lekker briesje uit de juiste hoek; inderdaad!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gebruikers-avatar
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor pascall » 10 Nov 2019, 18:45

In zekere zin heb je gelijk, of dit een reisje meer voor een zeilboot is, en dan doel ik op zeewaardigheid.
Maar dan hou het ook wel op, of je moet een fanatiek zeiler zijn.
Wil je dit reisje met een zeilboot doen, en nier al te veel motoren heb je 3 maal zoveel tijd nodig als je ook nog wat wil zien onderweg.
Kies je voor een alternatief, zeilen en regelmatig motoren ( dit doen de meeste) heb nog bijna het dubbele nodig aan tijd.
Als je dan zoveel met de motor gaat draaien kan je beter met een motorboot het reisje maken, deze vaart heel wat comfortabeler als een zeilboot op de motor, (Bij rustig weer)de onze althans.
Ook diepgang is vaak een belemmering als het op de mooiste ankerplaatsjes aankomt,of bv de wadden, en de optie om bijvoorbeeld binnendoor terug te komen over de Oder, diepgang en doorvaarthoogte beperking.
Onze gemiddelde snelheid is 12 km/h, dat is voor vele zeilschepen ver de max onder goede condities, en dan praat ik over een gemiddelde over 2 maanden gemeten.
Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Reiservaring