DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor HappyHarry » 12 Sep 2018, 10:56

varg schreef:Welk type regulateur heb je? RQ of RQV?
Arnold


Dat zal ik even moeten nakijken...
Gebruikers-avatar
HappyHarry
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 17 Mei 2015, 12:15
ligplaats: Zwolle
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor Wolf1 » 14 Sep 2018, 18:03

615 = RSV
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor varg » 14 Sep 2018, 20:49

:oops:
Wolf1 schreef:615 = RSV
Gr. Wolf1
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 825
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor Klaver vier » 15 Sep 2018, 09:08

Nu wordt het intressant welke club is he nou rqv of rsv?
Gr René
Klaver vier
 
Berichten: 2011
Geregistreerd: 17 Dec 2013, 21:52
ligplaats: Loosdrecht
info: Valkkruiser 11,60mx3,85x1,00meter
120 pk iveco aifo 806am
200 watt 24 volt zonnepanelen
Bouwjaar 1981

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor varg » 15 Sep 2018, 10:02

Wolf heeft natuurlijk gelijk...het is de RSV. Hoe je deze DAF van het buitenmatig hunten afhelpt weet Wolf waarschijnlijk beter dan ondergetekende. Ik zwijg dus even. Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 825
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor HappyHarry » 15 Sep 2018, 10:54

Wolf1 schreef:615 = RSV
Gr. Wolf1


Yep, ik heb het gecontroleerd.
Ook het filmpje https://www.youtube.com/watch?v=R0TD76u8DQI bekeken, komt overeen.
Binnenkort maar eens proberen beter af te stellen.

Dit las ik op dieseldokter.nl:
Maak de gaskabel los bij de inlaat , draai de de borgmoer van de stationaire bout los 1/2 duimt en de leiding achter op de regelaar 14 mm ( deze alleen op lossen niet verwijderen ) en de borgmoer van de regelklep 21 mm . Start de motor en laat hem warm draaien , stel de motor stationair op ongeveer 450 / 500 toeren draai de de regelklep uit ( linksom ) dan gaat hij hunten en draai hem dan weer in tot dat het hunten stopt , geef nu een klein beetje gas tot ca 700 toeren en dan moet hij ook rond lopen verhoog het toerental per 100 toeren tot ca 1600 beweeg de gasliever heel licht en houd hem weer stil dan moet hij weer goed rondlopen , geef daar na even vlot gas en laat het gas los op de stationere aanslag en dan moet hij goed terugvallen op stationair draaien en mag niet inzakken dat hij bijna afslaat . Indien er nog kleine verschillen zijn dan de gasklep of de regelklep nog iets verdraaien in of uit . Als dit naar tevredenheid is dan alles vast zetten en daarna het maxi toeren controleren en evt afstellen voor een 475 is 2850 en 575 2700 .
Gebruikers-avatar
HappyHarry
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 17 Mei 2015, 12:15
ligplaats: Zwolle
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor varg » 15 Sep 2018, 12:19

Dit stukje ken ik, maar heeft het ook betrekking op jouw motor? Het staat namelijk onder het kopje: CAV brandstof pomp met vacuümregelaar afstellen. De filmpjes vond ik erg duidelijk.

Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 825
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor Wolf1 » 17 Sep 2018, 15:42

HappyHarry schreef:Dit las ik op dieseldokter.nl:
Maak de gaskabel los bij de inlaat , draai de de borgmoer van de stationaire bout los 1/2 duimt en de leiding achter op de regelaar 14 mm ( deze alleen op lossen niet verwijderen ) en de borgmoer van de regelklep 21 mm . Start de motor en laat hem warm draaien , stel de motor stationair op ongeveer 450 / 500 toeren draai de de regelklep uit ( linksom ) dan gaat hij hunten en draai hem dan weer in tot dat het hunten stopt , geef nu een klein beetje gas tot ca 700 toeren en dan moet hij ook rond lopen verhoog het toerental per 100 toeren tot ca 1600 beweeg de gasliever heel licht en houd hem weer stil dan moet hij weer goed rondlopen , geef daar na even vlot gas en laat het gas los op de stationere aanslag en dan moet hij goed terugvallen op stationair draaien en mag niet inzakken dat hij bijna afslaat . Indien er nog kleine verschillen zijn dan de gasklep of de regelklep nog iets verdraaien in of uit . Als dit naar tevredenheid is dan alles vast zetten en daarna het maxi toeren controleren en evt afstellen voor een 475 is 2850 en 575 2700 .

Jij bent echt een gelukkige Harry ! Waarom schrijf je dit verhaal nu ? Slaat als een lul op een bolhoed, dit verhaal heeft toch niets te maken met jouw motor, je bent er echt een voor dit forum, lul maar een eind de ruimte in.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1
 
Berichten: 741
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 19:24
ligplaats:
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor HappyHarry » 17 Sep 2018, 17:08

Wolf1 schreef:Jij bent echt een gelukkige Harry ! Waarom schrijf je dit verhaal nu ? Slaat als een lul op een bolhoed, dit verhaal heeft toch niets te maken met jouw motor, je bent er echt een voor dit forum, lul maar een eind de ruimte in.
Gr. Wolf1


Het leek mij een aanvulling op de procedure maar dus niet? Excuses dan!
Gebruikers-avatar
HappyHarry
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 17 Mei 2015, 12:15
ligplaats: Zwolle
info:

Re: DAF halend tussen 600 en 1000 toeren

Berichtdoor benE » 17 Sep 2018, 17:15

[quote="Wolf1"]
Jij bent echt een gelukkige Harry ! Waarom schrijf je dit verhaal nu ? Slaat als een lul op een bolhoed, dit verhaal heeft toch niets te maken met jouw motor, je bent er echt een voor dit forum, lul maar een eind de ruimte in.
Gr. Wolf1


Altijd opbouwend en even vriendelijk.
benE
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 29 Jan 2012, 17:42
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten