Swin Patio opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 03 Dec 2018, 18:02

Door schade en schande leert men :D .
Zolang je het einddoel voor ogen houdt en plezier in het het werk hebt komt het goed.

Op deze manier bouw je jouw eigen boot en kun je er jaaaren plezier van hebben.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Daxiepaks » 17 Dec 2018, 11:31

Vraagje over je gasinstallatie : waar heb je de gasbun geplaatst ? Als ik alles goed begrijp moet dit feitelijk fysiek gescheiden zijn van de kajuit/motoruim etc.. Met een bovenverluchting en op het laagste punt een "afloop" naar buiten toe..
Als ik al deze regels wil volgen, zie ik geen plek bij mij die voldoet...vandaar de vraag waar jij hem hebt geplaatst..?

mvg
Daxiepaks
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 19 Jul 2016, 11:40
ligplaats: Dintelmonde
info: Stevenvlet uit 1968 - OK/AK
In restauratie = 80% DHZ
Gekocht in 2016.

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 17 Dec 2018, 14:56

Hoi Daxiepaks,

Op onze boot staat de gasbun op het achterdek met een afvoer door de huid naar buiten.
Afbeelding

Ik heb boten gezien waar ze onder één van de gangboorden staan in een afgesloten compartiment of in een box op het zwemplateau.
Als ik weer bij de boot kom kan ik hier wel een paar foto's van maken.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 28 Dec 2018, 05:39

Afgelopen dagen weer even aan het klussen geweest, het leidingwerk achter de bank zit er in.
Schotdoorvoeringen afgewerkt met "carrosserierubber" en voor kleine diameters gebruik ik kabeldoorvoeringen.

Afbeelding

Afbeelding

Achteraf gezien zou het mooier en makkelijker zijn geweest om de leidingen van het stuurwerk met de kabelpijp van de verwarming mee te laten lopen maar het zit erin en ik ga het niet meer veranderen.

Afbeelding

Morgen nog eea afwerken, daarna weer door met de betimmering.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor pascall » 28 Dec 2018, 08:46

Roelof, vraagje; zou je nog niet een paar buizen bij monteren voor eventuele later te leggen draden/leidingen.
Nu kan je er nog makkelijk bij,, of heb nog een andere mogelijkheid om later kabels/leidingen toe te voegen?
Mijn ervaring heeft geleerd dat je er niet genoeg van kunt hebben, ik had hier al rekening mee gehouden, en toch blijkt het maar net aan te zijn.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2108
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 28 Dec 2018, 10:54

Hoi Pascall,
Je hebt gelijk, ik zou graag nog 1 of 2 extra kabel pijpen willen aanbrengen ik heb (te) weinig ruimte in het "machinekamer" schot omdat ik onder de gasbun door moet.
Als ik hier nog meer pijpen monteer kom ik dicht bij de waterlijn en hier wil ik ruim boven blijven.
De kabelpijp voor de kachelbedrading is zeer ruim bemeten, hier trek samen direct met de kabels een paar extra trekkoorden in voor het geval dat er later nog draden bij komen.
Verder is er veel ruimte in de kiel, hier zitten 2 hoeklijnen waar kabels van de MK naar voren in liggen, hier is nog redelijk wat ruimte over. Het lastige hier is om nieuwe kabels verder te voeren door het motorruim maar onmogelijk is het niet ;)

Afbeelding

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Mopolcamper » 28 Dec 2018, 12:32

Dat grijze, geconserveerde, deel ziet er netjes uit. Wat is het en hoeveel lagen heb je aangebracht?
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Roelof » 28 Dec 2018, 21:25

De grijze verf is Jotamastic 90 aluminium (2 componenten), 4 lagen met een roller. Lasnaden en slecht toegankelijke plaatsen worden voor iedere laag voorgezet met een een kwast. Na 4 lagen heb ik de laagdikte gemeten, alles onder 250 micron is nabewerkt.

Omdat we veel (onverwachte) diepe roest tegenkwamen tijdens het demonteren van het meubilair en wandpanelen maak ik ook aan de binnenkant alles kaal met een Tercoo en conserveer alles opnieuw voor de isolatie en wandpanelen er tegenaan gaan.

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor Leverg » 29 Dec 2018, 01:53

Roelof schreef:Afgelopen dagen weer even aan het klussen geweest, het leidingwerk achter de bank zit er in.
Schotdoorvoeringen afgewerkt met "carrosserierubber" en voor kleine diameters gebruik ik kabeldoorvoeringen.

Achteraf gezien zou het mooier en makkelijker zijn geweest om de leidingen van het stuurwerk met de kabelpijp van de verwarming mee te laten lopen maar het zit erin en ik ga het niet meer veranderen.

Morgen nog eea afwerken, daarna weer door met de betimmering.

Groet,
Roelof


Ziet er weer zeer mooi uit Roelof ! Netjes zo die pijpen. Doe alle electro via kabelgoten, maar dit is ook heel netjes. ( Stuk minder grof dan kabelgoten).
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Swin Patio opknappen

Berichtdoor kajoe » 29 Dec 2018, 14:19

wij smeerden voorheen alles wat achter het hout zat in met goede anti roest compound ev vermengt met de een of andere kleur verf ,nooit geen omkijken meer na dus geen roest .dit zelfde deden we ook bij de binnen boeiing en veel andere plaatsen waar je niet direct bij hoefde te zijn . blijft altijd wat zacht dus niet kei hard maar wel bestand tegen temperaturen .
kajoe
 
Berichten: 1365
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten