Bericht door Wolf1 » ma 18 feb 2013, 18:19
Lotte schreef:
Begrijp er werkelijk niet zo veel van. Hopelijk met met mij meerdere.
Lotte
Als ik alleen op je naam af zou gaan, had ik kunnen zeggen, Ja, ik snap het, maar dat heet discriminatie en dat doen we dus niet !
Het is ook niet moeilijk, gewoon een accu en een omvormer niks bijzonders hebben we tegenwoordig allemaal.
We laden die accu gewoon met de motor of met de acculader ook het zelfde, alleen breiden we de 240V een beetje uit, we maken het gewoon net als thuis (makkelijk en Goedkoop).
Alleen de motor bediening blijft zoals het is, omdat het niet anders kan.
Door nu een acculader die op diesel olie werkt, maar net zo gebruiksvriendelijk als de reeds aanwezige lader, aan boord te zetten, kunnen we de startbatterij overboord gooien de licht batterij is toch altijd vol.
Deze diesel acculader vervangt in principe ook de wal-stroom want alles komt uit de steeds volle accu.
Ook als we voor korte tijd, meer stroom vragen als dat onze diesel lader levert.
We maken voor onze 240V voorziening gebruik van 2 omvormers om een bedrijfszeker groot vermogen constant te kunnen garanderen.
Door de walvoeding alleen voor de reeds bestaande lader te gebruiken kan de diesel-lader in deze omstandigheid stil blijven staan.
De diesel-lader gebruikt maximaal 1 Ltr diesel per uur en levert dan 100A 24V, wat dus niet gebruikt gaat worden, de diesel-lader weegt nog geen 60 kg.
Het enigste wat ik er nog niet van weet is de Prijs ! !
Gr. Wolf1