Joost Strauss schreef:En als tweede vraag. Op de bougiekabels zitten nummers geknepen. De teller begint met nummer 1 aan de onderkant
van de motor op de video, aan de kant waar de aandrijving uit de motor komt.(achterkant boot). Is dat wel juist? Ik meen gelezen de hebben dat je moet beginnen met tellen vanaf de kant waar de V-snaar zit, voorkant boot.
Hier is een gebruiksaanwijning te downloaden van de motor ,een DTN 40.
http://www.varen4u.nl/pdfs/renault/DTN40-50.pdfDeze spreekt van een ontsteking volgorde van 1-3-4-2 ,gerekend vanaf vliegwiel zijde.
Dat is dus vanaf de keerkoppelingszijde,en dus niet vanaf de voorkant waar de V-snaarpoelie zit.
Op de site van de R4 club ,vind je meer info.
https://forum.r4club.nl/viewtopic.php?t=19190Hier nog meer Renault info.
http://www.varen4u.nl/menus/renault.phphenkvd schreef:Vliegwiel zijde is de laatste cilinder, hoef je ook geen zorgen over te maken , verkeerd om aangesloten loopt een 4 takt motor nooit.
Volgens DTN niet Henk.
Vind het overigens zelf ook vreemd ,want ik dacht ook dat er altijd vanaf de voorzijde gerekend werd.
Maar ja ,dit is natuurlijk weer op zijn Frans