Marie Christina schreef:Nou, precies.
Dat bedoel ik.
Dus als je in overleg een nummer bedenkt pleeg je geen fraude.
Sterker, dat realiseer Ik me nu, toen ik de boot van mijn overleden vader over nam moest ik mijn marifoon nog registreren bij Agentschap Telecom.
Ik vroeg, als soort van eerbetoon, de roepletters die mijn vader gebruikt had aan.
"Ja, hoor. Die combinatie is vrij. Geen probleem."
Fraude?
Wel, van beide partijen dan.
Het Agentschap geeft aan dat een nummer vrij is en accepteert deze, dan is deze daarna geregistreerd bij het Agentstschap.
Jouw verzekering spreek met jouw een nummer/kenmerk af en accepteert deze voor de verzekering.
In beide gevallen niks aan het handje.
De RDW is een ander verhaal, en was ook het vraagstuk van TS, maar de meesten hier varen op een boot die niks van doen heeft met de RDW dus ik begrijp de verwarring en discussie.
Het Hin nummer is een CE certificaat en deze is verplicht vanaf 1998, is een nummer welke begint met CE en de laatste 2 cijfers zijn het bouwjaar. Alle legale boten in Europa hebben zo 'n nummer en de boot is herleidbaar. Tevens geeft dit nummer aan dat het product voldoet aan de eisen. (zo enorm discutabel
) De RDW mbt SMB heeft zich vastgebeten op dat nummer. Echter van voor 1998 en bij zelfbouw bestaat dat nummer niet en kan je deze ook niet opgeven, dan is het advies om dit zodanig op te geven, ofwel van voor 1998 of zelfbouw.
Ik heb helaas dus te maken gehad met fantasie nummers icm bestaande rompnummers, hierdoor was registratie SMB onmogelijk tot RDW het onderzoek had afgesloten.
Citaat MC
Gaat al twaalf jaar goed.
Ik heb er wel vertrouwen in
Bovendien gaat het daar nu niet om.
(Eigenlijk gaat geen enkele reactie meer over de vraag...)
Einde citaat
Jij hebt niks met de RDW van doen, niks aan de hand.(behalve als je dat nummer als rompnummer gaat inbrengen bij de RDW)
En een vraag kan een discussie of dialoog tot stand brengen, niks aan het handje lijkt mij.
Daarbij opgemerkt, mijn reactie is nog steeds op vraag 1 van TS.