Oeverloos schreef:De motorsteunen onder het vliegwielhuis hangen hier in de lucht.
De motor staat niet stabiel.
De motor hoort op elke hoek met vier moeren op de trillingsdempers vast te staan op de fundatie.
De motor moet kunnen bewegen op de soepelheid van de trillingsdempers.
De keerkoppeling en ook het vliegwielhuis worden hier oneigenlijk gebruikt.
Mvrg. Oeverloos
De Indenor was origineel op deze manier gemonteerd, dus 2 motorsteunen aan de voorzijde op de motor gemonteerd en 2 motorsteunen aan de achterzijde op de keerkoppeling. Dit hebben wij op advies van de leverancier doorgekopieerd. Komend weekend gaan we wel de achterste trillingsdempers op de motor monteren omdat de steunen al een keer gelast zijn.
Waarom staat de motor niet stabiel? Volgens mij is elke DTN motor met Hurth keerkoppeling op deze manier geleverd.
De motor inclusief keerkoppeling staat op elke hoek vast op de trillingsdempers.
Wat wel een dingetje is dat de Vetus M4.45 motor (zelfde basismotor, gewicht en afmetingen) met zwaardere trillingsdempers geleverd wordt, de K-steun 75. Deze heeft de specificaties van max 75 kg / 55 shore. Die van mijn zijn max 50 kg / 50 shore. Ik heb ook de Vetus berekening uitgevoerd voor trillingsdempers en ik kom dan uit op 65 kg. Dus mijn trillingsdempers hebben dan niet de juiste specificatie, zijn te licht.