atis code

communicatie en navigatie apparatuur

atis code

Berichtdoor Brandsma » 17 Jul 2021, 11:28

Hallo Allemaal,

Vraagje, wij hebben pas een andere boot gekocht met marifoon installatie. Is het mogelijk om bij Agentschap Telecom de bij deze boot behorende ATIS code
over te nemen, uiteraard in overleg met de oude eigenaar? Dan hoeven wij niet opnieuw de marifoon apparatuur te her programmeren toch?

Graag jullie advies.

Vr .gr.
Brandsma
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 Jun 2021, 10:33
ligplaats: Grou
info: Brandsma Vlet 1050

Re: atis code

Berichtdoor henkvd » 17 Jul 2021, 11:59

Als de registratie nog loopt en niet opgezegd is dan behoort het tot de mogelijkheden.

Je logt in op het gebruikersregister bij het Agentschap Telecom. Klik op “Nieuwe zaak” en vervolgens op “overnemen registratie”. Hier vul je de roepnaam/callsign van de “oude” registratie in en vervolgens staan het ATIS- en eventuele MMSI nummers op jouw naam.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: atis code

Berichtdoor Marie Christina » 17 Jul 2021, 19:39

Mits het schip niet in bezit komt van (in dit geval) een school, want dan wordt het een heel ander verhaal.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: atis code

Berichtdoor bas » 17 Jul 2021, 19:56

Mits het schip niet in bezit komt van (in dit geval) een school, want dan wordt het een heel ander verhaal.


Yup....welliswaar geen school maar scouting zal wel in hetzelfde schuitje zitten. Hoe lossen jullie het op? Wij gaan voor een kadasternummertje
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: atis code

Berichtdoor Marie Christina » 17 Jul 2021, 20:29

bas schreef:
Yup....welliswaar geen school maar scouting zal wel in hetzelfde schuitje zitten. Hoe lossen jullie het op? Wij gaan voor een kadasternummertje

Ik moest het een maand of 8 geleden aan de school overlaten en heb sindsdien niets meer gehoord.
Waarmee ik aanneem dat er nog niets gedaan is.
Kadaster was "te duur en onnodig" voor iets dat slechts een administratieve handeling is. :|
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: atis code

Berichtdoor bas » 17 Jul 2021, 20:41

Kadaster was "te duur en onnodig" voor iets dat slechts een administratieve handeling is. :|


Bekend verhaal. Neem hem mee naar huis voor de vakantie, verf hem een ander kleurtje en geef hem een andere naam en dan eens zien hoe "slechts administratief" de handeling is. Maar goed, das een andere discussie...
Wij gaan uiteindelijk wel naar het kadaster, als je dat een beetje inpakt in een mooi zielig verhaal is daar bij die mannen ook gewoon een potje voor en valt de schade wel mee voor "ons" soort gevallen.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: atis code

Berichtdoor Marie Christina » 17 Jul 2021, 20:51

Voorlopig ligt het schip al sinds oktober met een kapotte motor voor de kant
Ik maak mij geen enkele illusie over de prioriteit van dat schip.

Jouw suggestie is wat dat betreft wel een goeie.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: atis code

Berichtdoor Brandsma » 18 Jul 2021, 12:19

ok dank allen
Brandsma
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 Jun 2021, 10:33
ligplaats: Grou
info: Brandsma Vlet 1050

Re: atis code

Berichtdoor jkb » 18 Jul 2021, 22:14

Wat bedoelt men met het " kadasternummertje"? Volgens mij heeft dat niets met ATIS te maken. En de kadastertarieven zijn niet onderhandelbaar. Mvg Jan
jkb
 
Berichten: 311
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: atis code

Berichtdoor henkvd » 18 Jul 2021, 22:42

jkb schreef:Wat bedoelt men met het " kadasternummertje"? Volgens mij heeft dat niets met ATIS te maken. En de kadastertarieven zijn niet onderhandelbaar. Mvg Jan


Kort samengevat: Bas en Marie Christina hebben het er over dat voor een niet particulier, het een stuk lastiger is om even met een Digid in te loggen bij Agentschap Telecom en de zaken te regelen. ( zeeverkenners en school )
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten