En de huisvlijt gaat verder. Er moet een paneeltje komen met srarten/stoppen, contact, alarmering olie en temperatuur evenals een 12- en 24v aansluiting. Zodra ik de spullen heb, kan ik dit verwerken in FPD.
Vandaag mijn EVC - N2K koppeling aan de gang gekregen. Supergoede service gehad van Martijn van Slimschip.nl toen het niet direct werkte, een aanrader deze webwinkel.
Morgen nog ff spelen met de indeling van de metertjes. Volgende stap is de stuurautomaat via nmea0183 koppelen aan de plotter en kijken wat de (on)mogelijkheden zijn van deze koppeling.
Ik wil in een te maken paneeltje (voor in het dashboard) een nieuwe start- en stopknop voor de motor plaatsen. Ofwel twee verende waterdichte maakcontactknoppen. Alleen een beetje moeilijk te vinden.
Let wel op het schakelvermogen, als je hiermee gelijk je startrelai schakelt zou ik er minstens een blusdiode overheen zetten en de stroom van dat relais even meten
Lexvdpoel schreef:Let wel op het schakelvermogen, als je hiermee gelijk je startrelai schakelt zou ik er minstens een blusdiode overheen zetten en de stroom van dat relais even meten
Even gekeken. Schakelaars verdragen 5A. Goed idee, thanks!!
Hoeft je motor niet te gloeien? Anders is een contactslot met alles in 1 toch veel handiger? Een relais dicht bij de startmotor is m.i. on ontkoombaar en eenvoudig te doen.