door Kwokko » 18 Mei 2020, 15:23
Ik denk toch echt,als je bv je boot stalt op zoet water,en je hebt er dus magnesium onder zitten en zink,en je gaat weer een seizoen naar bv Ameland toe,dat er dan bij terugkomst naar zoet, er niets meer van die magnesium anodes over is.
Magnesium is niet bedoeld voor zout water,daar zijn zinken anodes voor.
Voor zowel zout als zoet,daar wordt aluminium voor geadviseerd.
En aan dat advies,gedaan door een werfeigenaar in De Punt,bij velen bekend als Wessel Beuving ,houd ik me graag.
Laat onverlet wat hier gepredikt wordt.
Ik vraag me dan ook af,of er op binnenvaartschepen en op kruiplijncoasters ook 2 soorten anodes zitten.
Er zijn genoeg binnenvaartschepen die zowel op zoet als op zoutwater komen,en er vaart ook bij regelmaat een kruiplijncoaster tussen Duisburg en Engeland.
Of bv de Royaal,die vaart met containers tussen Amsterdam en Harlingen,via IJsselmeer en Waddenzee.
Of de binnenvaart die via de Oosterschelde het KvZB door de Westerschelde op gaan?
Zouden daar dan ook ook 2 soorten anodes op zitten?
Zink een Aluminium of Aluminium een Magnesium?
Die gaan er niet elk jaar uit,dus elk jaar vervangen wordt dan wel een dingetje.