The continuing story ..... (lozingsverbod pleziervaart)

algemene discussies

Re: The continuing story ..... (lozingsverbod pleziervaart)

Berichtdoor varg » 06 Jan 2020, 18:16

Ik zou alleen willen betalen (theoretisch...ik ben immers al voorzien) voor een voorziening (klein en bescheiden) die zorgt dat je als je in de buurt van plaatsen ligt waar wordt gezwommen, je je afval een paar dagen kunt opzamelen om op een meer geschikte plek te lozen. Liefst zonder grote tanks en pompen, een 30 liter tank onder het gangboord moet genoeg zijn. Alles nieuw aangelegd moet dat niet meer dan €300,- hoeven te kosten. Ik weet dat ik je vraag niet juist beantwoord, maar om meer dan €1000,- te besteden aan een kwetsbare zuiveringsinstallatie....daar voel ik niks voor. Ben het dan ook met Broekie eens dat de oplossing vele malen te ingewikkeld wordt voor die paar 'biologische uitwerpselen'. groet,. Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: The continuing story ..... (lozingsverbod pleziervaart)

Berichtdoor Mopolcamper » 06 Jan 2020, 19:17

Allemaal mooi, je kunt dan wel praktisch ingesteld zijn of alleen plaatselijk iets willen doen, maar we hebben het wel over wetgeving sedert 1991 (lozingsverbod) en een AMvB van de minister naar aanleiding van een motie (bedoeld om die wetgeving aan te scherpen) die door alle kamerfracties met 1 uitzondering is ondersteund. Ik wens jullie veel succes in de politiek!
Mopolcamper
 
Berichten: 576
Geregistreerd: 20 Jan 2012, 11:39
ligplaats:
info:

Re: The continuing story ..... (lozingsverbod pleziervaart)

Berichtdoor broekie » 06 Jan 2020, 21:02

De D66 man heeft de motie er in een komkommer tijd moment slinks doorheen geloodst. Daar gaan we alle kosten aan te danken hebben.

https://www.watersport-tv.nl/nw-31400-7 ... e_d66.html
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: The continuing story ..... (lozingsverbod pleziervaart)

Berichtdoor Davidos » 07 Jan 2020, 00:19

Ik heb keurig een vuilwatertank aan boord, 115 liter. En kan die NERGENS leeg laten slobberen.

Alle stations in de buurt van mijn ligplaats zijn stuk, en als we onderweg zijn dan is het niet veel beter.

Dus wat gebeurt er? Idd, op ruim water gaat de tank leeg. En toch blijf ik overal proberen om die tank leeg te laten zuigen.


Als ze er nou eens voor zorgen dat al die system WERKEN.... het is voor mij meer dat het niet KAN en dus overboord gaat, dan dat ik mijn best er niet voor doe.

Ik zou liever die net niet geurdichte vuilwatertank aan boord hebben.... maja...
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Re: The continuing story ..... (lozingsverbod pleziervaart)

Berichtdoor Davidos » 07 Jan 2020, 20:03

MarcelP schreef:Even een vraag; ik ben met een business partner een oplossing voor het lozingsverbod te ontwikkelen. Graag wil ik weten wat een ieder een acceptabele prijs vindt voor een zuiveringsinstallatie?


Deze vraag had ik nog gemist. Ik heb al ca. 600 euro uitgegeven aan den zwartwatertank (met alles wat daar bij komt kijken).

Die wil ik best bij de overheid inruilen voor een zuiveringsinstallatie, mits de jaarlijkse onderhoudskosten die van een koolstof-geurfilter niet overscrhrijden.....

Ohja, de installatie mag ook niet hoger zijn dan 37cm anders past het niet onder de vloer.
Off-topic koning - vergeef me.
Davidos
 
Berichten: 343
Geregistreerd: 24 Mrt 2015, 23:49
Woonplaats: Utereg
ligplaats: Loosdrecht
info:

Vorige

Terug naar Steigerpraat

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten