kajoe schreef:volgens mij moet dat zonder probleem gaan wel dikte van de afvoer leiding .ev wat aanpassen .
op de tankvaart word heel vaak met 2 pompen gewerkt en afgevoerd door een persleiding ,dit zelfs onder vrij hoge druk maar moet wel gelijktijdig met even hoge druk anders perst de ene de vloeistof terug door de andere pomp , en bij klein spul kan je er een terugslag klep tussen zetten zodat als er een uitvalt /gezet word de ander door kan gaan .
wij losten zo met een pomp ruim 650 kub per uur en met 2 ruim 1200 kub maar moest je er een stilzetten had je een ingewikkeld geheel van dat je bijde pompen moest minderen en dan van de pomp die stil ging eerst de pers zoveel mogelijk knijpen en de pomp steeds langzamer laten draaien dan op het laatste mommend snel en de pomp stilzetten en de afsluiter dicht doen ,maar men vergiste zich nog wel eens en draaide ze zuigafsluiter dicht met de kans dat de filterbak uit knalde en dus had je een geweldige troep.
oja wij zaten in de stookolie meest bunkerwerk schip 2260 ton dubbel leiding systeem ,een los giek pers was10 duim laad een zuig was 20 duim .
Oke, duidelijk verhaal, ik kan me wel iets voorstellen van een ontplofte filterbak als je in de stookolie zit.
In deze tijd was het misschien een bijkomstig voordeel dat je na je werk gelijk het dak op kon, maar ja na 5 december houd dat ook weer op
Mvg,
Pascal.