muziek aan boord

communicatie en navigatie apparatuur

Re: muziek aan boord

Berichtdoor R.C.Grootveld » 31 Okt 2019, 17:49

Marie Christina schreef:Nou, aan de meeste versterkers die ik bij de MediaMarkt zie staan zit een stukje snoer met aan het einde zo'n stekker met twee pootjes, hoor.
Wellicht dat dat snoertje naar een trafo leidt waar uiteindelijk 12 volt uit komt maar dan moet je eerst creatieven met de soldeerbout.
En dat kan niet iedereen.

Als die trafo alleen maar 12V hoeft te leveren, zou het nog wel meevallen.
Maar veel huidige electonica neemt geen genoegen meer met alleen +12 V, die wil 12, 5 ,9 en dan liefst ook nog eens een positieve en een negatieve variant ....
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Marie Christina » 31 Okt 2019, 17:52

Kijk, dat wist ik nog niet eens, al is dat wel logisch.
Met al die LCD schermpjes, ledjes noem maar op.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Gorbatjov » 31 Okt 2019, 21:25

Waarom zou ik een 230v versterker kopen als ik een 12v systeem heb ,er zijn 12v versterkers die puur beter zijn dan de gemiddelde 230v variant.Maar ik hoef geen varende club maar achtergrond muziek dus heb helemaal geen verstetker nodig.Maar we dwalen af de vraag was is er dab+ mogelijk op een sonichub2.
Gorbatjov
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 31 Jul 2019, 08:45
ligplaats: Wormerveer
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Marie Christina » 31 Okt 2019, 21:47

Je moet ook niks.
Het was maar een tip waar je wel of niet iets mee kunt.
Kennelijk niks.
Even goede vrienden.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor henkvd » 31 Okt 2019, 21:53

De sonichub is niet meer dan een versterker die je kunt bedienen vanuit je plotter, maar een bron kan je weer niet bedienen met je plotter,
Dan kom je uit bij Garmin Fusion met DAB optie, kost alleen een paar centen, kan ook bedient worden vanuit je MFD, alleen de prijs is een obstakel
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Gorbatjov » 31 Okt 2019, 22:12

henkvd schreef:De sonichub is niet meer dan een versterker die je kunt bedienen vanuit je plotter, maar een bron kan je weer niet bedienen met je plotter,
Dan kom je uit bij Garmin Fusion met DAB optie, kost alleen een paar centen, kan ook bedient worden vanuit je MFD, alleen de prijs is een obstakel

Prijs is inderdaad aan de prijs maar een goed merk water bestendige radio loopt ook aardig in de papieren bv de fusion's maar ik wil dus niks in mijn dash/console zagen.Dus dan word het de fusion black box of de lowrance /simrad sonichub .
De fusion kan je voorzien van een dab module maar mijn voorkeur gaat uit naar de sonichub is ook goedkoper maar kan je daar bv de fusion dab module op aansluiten ?
Bij simrad kan ik daar niets over vinden.
Gorbatjov
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 31 Jul 2019, 08:45
ligplaats: Wormerveer
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor henkvd » 31 Okt 2019, 22:14

Dat denk ik niet, de dab module werkt volgens mij alleen met de fusion systemen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten