muziek aan boord

communicatie en navigatie apparatuur

muziek aan boord

Berichtdoor Gorbatjov » 31 Okt 2019, 08:50

Als muziek liefhebber wil ik graag wat muziek aan boord van mijn sloep.
Ik heb al een nmea2000 netwerk met een Simrad Go7 plotter, nu zat ik te denken aan een sonichub2 maar wil ook graag dab+ is dat mogelijk? kan er niks over vinden op interwebs.De reden voor de sonichub is dat ik dan geen gaten in mijn console hoef te maken dat vind ik even netter staan.
Gorbatjov
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 31 Jul 2019, 08:45
ligplaats: Wormerveer
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor bas » 31 Okt 2019, 09:14

Nu ga ik me mengen in een onderwerp waar ik helemaal geen verstand van heb maar toch..... 8-)
Als ik naar die jonge gasten kijk dan hebben die tegenwoordig allemaal zo'n Bluetooth speaker via de telefoon, is dat niet veel makkelijker?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1508
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Ivoisrood » 31 Okt 2019, 10:01

Heb een gewone autoradio ingebouwd zitten met een DAB+ antenne, werkt uitstekend, prima geluidskwaliteit.
"Always sink in shallow water"
Ivoisrood
 
Berichten: 115
Geregistreerd: 15 Nov 2017, 05:10
ligplaats: Plasmolen
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Marie Christina » 31 Okt 2019, 10:12

DAB+ met goeie speakers, Digitenne op radio zetten en via een versterker (voor die laatste is dan een omvormertje nodig.) Muziek op een stickje zetten en afspelen via een speler met bluetooth speakers.
Ruim dataabonnement en dag Spotify streamen via goede BT speakers
Allemaal prima geluid (ik gebruik de Digitenne optie) en geen gatenzagerij op kabeltrekkerij.
Wel, een antennekabeltje misschien.

Sonichub, of andere marine soundsystemen, zijn in de eerste plaats erg duur, want gemaakt voor boten, en blinken doorgaans niet uit in geluidskwaliteit.
Hoe dat geldt voor Sonichub weet ik niet, ik ken het systeem niet.
Ik weet wel dat de Marine versie van een gewone Pioneer autoradio iets van 2x zo duur is als de gewone.
Alleen maar omdat hij "spatwaterdicht" is.
Nochthans was hij bij een buurman van me na twee winterseizoenen in zijn speedboot te hebben laten zitten naar de eeuwige jachtvelden.
Alle banen en contacten op de prints gecorrodeerd.
Het commentaar van de winkel: "Dat komt van vochtige lucht en mist. Grote druppels kan hij wel tegen, fijne niet". :shock:
Laatst gewijzigd door Marie Christina op 31 Okt 2019, 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor quichot » 31 Okt 2019, 10:20

Ik kreeg in de jaren 80 van de kinderen een apparaat wat toen 'soundmachine' werd genoemd. Zo'n losse middenunit die alle toenmalige kunstjes kon, en twee boxjes die je ook kon afkoppelen. Handig ding, want hij liep behalve op batterijen ook op 230 en 12V. UItstekend geluidje, dat moet ik zeggen! Dus ik speel nog steeds met veel plezier mijn CD's erop af (CD: rond glimmend plastic schijfje met een gat in het midden. Opa vertelt!). Maar via de AUX-ingang hang ik er tegenwoordig ook m'n smartphone aan (want we gaan natuurlijk wél met de tijd mee hè!).
Die soundmachines schijnen her en der nog wel eens bij een antiquair te staan! :lol:
Laatst gewijzigd door quichot op 31 Okt 2019, 10:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Marie Christina » 31 Okt 2019, 10:22

De Miami Soundmachine was best een goeie. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor quichot » 31 Okt 2019, 10:25

Marie Christina schreef:De Miami Soundmachine was best een goeie. :)

De mijne heet JVC. Tamelijk onverwoestbaar. Al zeker tien keer op de grond gelazerd, boxjes ook (rotkat!), maar still going strong!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Gorbatjov » 31 Okt 2019, 17:05

bas schreef:Nu ga ik me mengen in een onderwerp waar ik helemaal geen verstand van heb maar toch..... 8-)
Als ik naar die jonge gasten kijk dan hebben die tegenwoordig allemaal zo'n Bluetooth speaker via de telefoon, is dat niet veel makkelijker?

Ben van de ouwe stempel ( ben nog van de platenspeler generatie )heb wel een smartphone maar gebruik hem vrij weinig en spotify heb ik niet.
Losse radio en of speakers vind ik nou net niks ,wil alles netjes inbouwen en wegwerken.
Gorbatjov
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 31 Jul 2019, 08:45
ligplaats: Wormerveer
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Gorbatjov » 31 Okt 2019, 17:10

Marie Christina schreef:DAB+ met goeie speakers, Digitenne op radio zetten en via een versterker (voor die laatste is dan een omvormertje nodig.)

Waarom heb je daar een omvormer voor nodig ?Meeste versterkers zijn gewoon 12v .
Gorbatjov
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 31 Jul 2019, 08:45
ligplaats: Wormerveer
info:

Re: muziek aan boord

Berichtdoor Marie Christina » 31 Okt 2019, 17:43

Nou, aan de meeste versterkers die ik bij de MediaMarkt zie staan zit een stukje snoer met aan het einde zo'n stekker met twee pootjes, hoor.
Wellicht dat dat snoertje naar een trafo leidt waar uiteindelijk 12 volt uit komt maar dan moet je eerst creatieven met de soldeerbout.
En dat kan niet iedereen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Volgende

Terug naar Elektronica

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten