bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 18 Aug 2019, 09:07

Inderdaad prachtig stukje werk, strak!!!
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 18 Aug 2019, 09:22

dank voor de lof mannen! tis wel een partijtje werk om een strak interieur te maken wat ook
nog slim in elkaar zit. dit stukkie bestaat uit 12 losse delen en dat brengt 2 uur denken en een
half uur maken om het zo maar te zeggen. maar ik kan wel alles onafhankelijk van elkaar van
zijn plaats halen mocht het nodig zijn er onder of achter iets te moeten verven of herstellen.
het hele interieur kan er straks net zo makkelijk weer uit en weer terug in. uiteraard had ik dit
zonder de formica die roelof mij voor een mooi prijsje verkocht niet zo kunnen maken!

greetzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Rob Art » 18 Aug 2019, 12:27

Zohey, dat ziet er keurig uit Aat, ben je scheepstimmerman?
Ik zie op de werven ook altijd dat de interieurs eerst in de werkplaats worden gemaakt voordat ze aan boord gaan. Knap hoor.
Succes Groetjes Robert, Barkas Delta.
Twitter: @Scheepsspotter
Gebruikers-avatar
Rob Art
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 18:45
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Westeinderplassen
info: Barkas 1100 (Vroegh & Alblas)

Re: bootje opknappen

Berichtdoor kajoe » 18 Aug 2019, 13:46

tja mooi gedaan ,soms zie je mensen die op een bootje met een waterpas gaan werken ? de kwestie is van goed meten ,wij hadden eens een timmerman uit de bouw die deurkozijnen zou stellen terwijl we op de helling lagen ,tja met een meetlat en waterpas van uit de vloer meten ,dus dat kwam niet goed ,maar leerde al snel hoe het wel moest . maar goed als hij het gedaan had hoe hij het bedacht hadden we zelfsluitende deuren gehad .
kajoe
 
Berichten: 1368
Geregistreerd: 25 Apr 2015, 10:28
Woonplaats: terherne
ligplaats: terherne
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 18 Aug 2019, 14:06

kajoe schreef:tja mooi gedaan ,soms zie je mensen die op een bootje met een waterpas gaan werken ? de kwestie is van goed meten ,wij hadden eens een timmerman uit de bouw die deurkozijnen zou stellen terwijl we op de helling lagen ,tja met een meetlat en waterpas van uit de vloer meten ,dus dat kwam niet goed ,maar leerde al snel hoe het wel moest . maar goed als hij het gedaan had hoe hij het bedacht hadden we zelfsluitende deuren gehad .


Is helemaal niet zo gek hoor , wij hebben zelf onze boot gebouwd, en ja, veelvuldig het waterpas gebruikt.
Wel de boot op twee assen waterplas op geblokt, werk daarna reuze makkelijk en nauwkeurig.

Mvg,

Pascal.
pascall
 
Berichten: 2114
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor Roelof » 18 Aug 2019, 21:22

Hoi Aat,

Dat ik hpl goedkoop kon aanbieden was natuurlijk mooi maar het vakmanschap wat jij laat zien is bijzonder. Kijk naar de afrondingen op de hoeken van de banken, dat is lastig met hpl, bijna iedereen (mijzelf inclusief) zou voor een haakse verbinding met een afwerklatje gekozen hebben.
Veder heb ik het gevoel dat botenbouwers in de vergane jaren minder gevoel hadden voor "gelijklijnigheid: In die tijd: "Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat". Die handicap heb ik met onze Swin ook, niks is recht. Bijvoorbeeld een mal van SB komt niet overeen / kan ik niet gebruiken aan BB :mrgreen:
Het geeft extra werk, uiteindelijk zal de boot dmv ballast (variabele tanks en/of vaste ballast) recht in het water moeten worden gelegd.

Succes,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 19 Aug 2019, 12:10

hoi roelof, het was wel een crime om die rondingen te maken met de hpl!
volgende keer gewoon haaks op elkaar haha.

Nee mannen ik ben geen scheeps timmerman, gelukkig wel geboren met twee
rechterhanden die kunnen maken wat de ogen zien. het hebben van een werkplaats
met semi profesionele masjientjes en een tuin van 30mtr zodat je ruimte hebt om te
werken helpt natuurlijk ook. :D
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 01 Sep 2019, 05:24

Druk bezig met het maken van de spantjes en beplating voor de wand en plafond bekleding in de boeg.
zit/lighoogte 75cm buitentemp 30gr of hoger binnentemp zullen we het maar niet over hebben maar af
en toe voel ik me net een tosti :lol: alle spantje heb ik op blokjes aan de scheepswand gelijmt met
polymax ook de spantjes tegen het plafond zijn zo tegen de metalen spantjes en tegen het
kaiflex (armaflex van duits merk maar de helft goedkoper) gelijmt. geloof me het is supersterk ik weeg 78kg
en kan mezelf er aan optrekken zonder dat het een krimp geeft! de wand beplating daar heb ik de oude
die in de boot zat voor gebruikt nadat ik daar de maat van aangepast heb en de oude van het plafond
heb ik gebruikt om een mal van te maken voor nieuwe. hier tegenaan komt eenzelfde 5mm plaat verdeeld
in panelen en bekleed met hetzelfde vilon schuimvinyl als rond de ramen. tussen de panelen komt een
mooie afdeklat om wat contrast te geven.

werkwijze;
stukje isolatie uitgesneden de blokjes op het staal en in de isolatie gelijmt dan een een lat 15mm okoume
er op gelijmt met titebond 3 en wat nagels uit de tacker. hierop een tweede lat verlijmd/getackerd om een zodanig
dik spantje te maken zodat je kan schroeven spijkeren of wat dan ook. tis ff werk, een week, zoals met alles haha
maar ik denk niet dat de boot van het plafond zal afvallen. zal vandaag ff fotootjes maken en later ff plaatsen.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor aatv » 01 Sep 2019, 16:54

fotootjes moeten ff wachten, tinypic is ten ziele. mocht er iemand een ander goede
gratis foto uploader weten dan hoor ik het graag.
invictus maneo
aatv
 
Berichten: 577
Geregistreerd: 20 Jan 2018, 12:31
ligplaats: wessem
info:

Re: bootje opknappen

Berichtdoor henkvd » 01 Sep 2019, 18:49

henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten