DE-BUG filter

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 23:44

Bericht door quichot » zo 16 sep 2012, 12:17

De dieselbacterie leeft van suikers, gewonnen door omzetting van de koolhydraten die zijn achtergebleven in die 5% bijmenging. Het celmembraam speelt daarbij een belangrijke rol, want die laat die suikers maar in één richting door.
De fabrikant claimt echter dat door magnetisch heen- en weer schudden van ionen dat proces wordt verstoord. Onzin, want suikers vormen een colloïdale oplossing, en geen ionen. (De kristallen vallen in een oplosmiddel wel uiteen in moleculen, maar die behouden hun structuur en eigenschappen. Alleen zouten vallen bij oplossen uiteen in + en - ionen, doordat de afzonderlijke atomen tijdelijk een electron lenen van, dan wel afstaan aan het oplosmiddel). Dus die suikermoleculen zijn op geen enkele manier magnetisch te manipuleren.
Maar goed, laten we aannemen dat er ook zouten in zo'n bacterie zitten. Die doen er niet toe, want de fabrikant claimt dat het alleen bij het passeren van ionen door het celmembraam mis gaat. Die arme ionen zouden door wisselende magneetvelden de kluts kwijt raken. Welke kluts? Geladen deeltjes wisselen voortdurend van richting onder invloed van magnetische velden. Die trekken zich daar niets van aan. Was maar waar, dan kwamen alle patiënten bacterievrij uit een mri-scan.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor Popeye » 06 Dec 2013, 23:45

Bericht door Popeye » zo 16 sep 2012, 14:13
quichot schreef:
De dieselbacterie leeft van suikers, gewonnen door omzetting van de koolhydraten die zijn achtergebleven in die 5% bijmenging. Het celmembraam speelt daarbij een belangrijke rol, want die laat die suikers maar in één richting door.
De fabrikant claimt echter dat door magnetisch heen- en weer schudden van ionen dat proces wordt verstoord. Onzin, want suikers vormen een colloïdale oplossing, en geen ionen. (De kristallen vallen in een oplosmiddel wel uiteen in moleculen, maar die behouden hun structuur en eigenschappen. Alleen zouten vallen bij oplossen uiteen in + en - ionen, doordat de afzonderlijke atomen tijdelijk een electron lenen van, dan wel afstaan aan het oplosmiddel). Dus die suikermoleculen zijn op geen enkele manier magnetisch te manipuleren.
Maar goed, laten we aannemen dat er ook zouten in zo'n bacterie zitten. Die doen er niet toe, want de fabrikant claimt dat het alleen bij het passeren van ionen door het celmembraam mis gaat. Die arme ionen zouden door wisselende magneetvelden de kluts kwijt raken. Welke kluts? Geladen deeltjes wisselen voortdurend van richting onder invloed van magnetische velden. Die trekken zich daar niets van aan. Was maar waar, dan kwamen alle patiënten bacterievrij uit een mri-scan.


:roll: :roll: :roll:


Mijn vader wou me nog door laten leren!!!!!
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye
 
Berichten: 1710
Geregistreerd: 06 Feb 2012, 12:43
Woonplaats: Drenthe
ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 23:45

Bericht door quichot » zo 16 sep 2012, 14:52

Popeye schreef:
:roll: :roll: :roll: Mijn vader wou me nog door laten leren!!!!!




OK, ik zal het kort samenvatten: wat de fabrikant beweert is kwatsj! :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor buldog » 06 Dec 2013, 23:46

Bericht door buldog » zo 16 sep 2012, 16:22

quichot schreef:
OK, ik zal het kort samenvatten: wat de fabrikant beweert is kwatsj!




De stelligheid van deze uitspraak als niet deskundige is verbazingwekkend.
Zoals eerder vermeld geeft de visindustrie per schip zo,n € 5.000 uit om de dieselbacterie te weren middels de De-Bug.
Het is is ook algemeen bekend dat deze nuchtere zuinige vissersmannen geen grote extra uitgave zullen doen als er geen rendement zou zijn.
Het rendement zit hem in het veel langer doen met de brandstoffilters ,het niet meer periodiek schoonmaken van de brandstofleidingen en geen uitval meer van verstuivers.
Het zal deze doelgroep een worst wezen hoe het werkt met de ionen suikers zouten en moleculen de doelmatigheid van De-Bug is immers al decenia lang bewezen.
Henk
buldog
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 10:35
Woonplaats: Oostvoorne
ligplaats: Oostvoorne
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor adventure1 » 06 Dec 2013, 23:46

Bericht door adventure1 » zo 16 sep 2012, 19:52

stentor950,

Ik vrees dat je een paar posters door elkaar haalt (ik had namelijk geen problemen) maar de essentie van je verhaal is wel duidelijk.
adventure1
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 16:55
ligplaats:
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor quichot » 06 Dec 2013, 23:47

Bericht door quichot » zo 16 sep 2012, 19:59

buldog schreef:
Het zal deze doelgroep een worst wezen hoe het werkt met de ionen suikers zouten en moleculen de doelmatigheid van De-Bug is immers al decenia lang bewezen.




Je moet vooral blijven geloven wat je wilt geloven, want alleen dan blijf je er in geloven. En op één punt kan ik je niet tegenspreken: dan wérkt het vaak ook nog.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor vuuren1 » 06 Dec 2013, 23:47

Bericht door vuuren1 » zo 16 sep 2012, 21:27

Het is erg lastig om ervaringen als wetenschappelijk bewijs aan te voeren of iets wel of niet effectief is.
Er zijn periodes geweest dat de kwaliteit van dieselbrandstoffen mogelijk invloed had op diverse problemen van tank tot en met inwendige motordelen.

-Bagger in de tank a.g.v. vlokken / vorst.
-Bagger in de tank a.g.v. bacteriën.
-Extreme cilinderslijtage (SWD) werd een claim naar de diesel en smeerolie leverancier (fout lag bij de motorproducent).
-Verbrande kleppen (Detroit Diesel)
In een enkel geval weet men waar het aan lag en in andere gevallen weet men het na 25 jaar nog niet maar waren diverse problemen toch ineens over.

Als je dan slim bent breng en wat geluk hebt heb je een product op de markt gezet waar toch al bijgelovige vissers op in gaan.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor henkvd » 06 Dec 2013, 23:48

Bericht door henkvd » zo 16 sep 2012, 22:44

Laat ik het zo zeggen, beroepshalve scharrel ik nog wel eens door de MK van visserschepen, m'n oog is nog nooit gevallen op een De-bug filter, op de wat grotere, zeg boven de 30 mtr kom je standaard wel een seperator tegen, buiten de grof en fijn filters.
Met seperator bedoelen we dan een echte seperator bv van alfa laval ,op de grotere van 100 mtr en meer staat er dan een rijtje van 2 of 3.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor Jan Huibers » 06 Dec 2013, 23:48

Bericht door Jan Huibers » zo 16 sep 2012, 22:58

Da's beter ook Henk.... Kan best pijn doen als je met je oog vol op zo'n De-bug filter valt... :D

Maar zonder gein, ik denk dat het beter voorkomen is dan te genezen (met wonderfilters) ik zorg dat ik geen water in me tank krijg... Wat ik niet lees in de post van Quichot is dat de bacterie leeft en zich vermenigvuldigt op de grens water/diesel. (erg interesant verhaal trouwens) maar geen water in de tank dus door aftappen en mijn dieselleverancier gooit er antibacteriezooi in voor me... Ik weet niet wat het precies is, het is geel en geleiachtig, is zwaarder dan diesel en lichter als water... Het werkt in ieder geval... Zeker weten doe ik het als ik van de winter het mangat van de tank open schroef..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: DE-BUG filter

Berichtdoor vuuren1 » 06 Dec 2013, 23:49

Bericht door vuuren1 » zo 16 sep 2012, 23:16

Henk,
De wat grotere visserschepen zullen al snel op MDO draaien en niet op gasolie (= te duur).
Dan ontkom je niet aan -echte- seperatoren.
Als het ff kan draait men nog liever op HFO.

Dan zie en weet je ook meteen dat al die mooie kreten van passief separerende voorfilters voor gasolie niet echt zullen werken.
Net zoals al die tovermiddelen niet werken..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten