Mopolcamper schreef:...... Misschien domme vraag, .....
Neu, die bestaan niet!
Als je de schakelaar (die je in je laatste post beschrijft) uit zet komt de plus van je batterij "maar" tot aan deze schakelaar, er is dus geen gevaar voor kortsluiting achter deze schakelaar.
Staat deze aan dan loopt de plus door tot in de motor (er doorheen) en wordt onderbroken in de vlotter.
Je motor staat dus uit maar wel permanent op de plus (er van uit gaande dat de schakelaar voor automatisch bedrijf, die in de plus, altijd aan staat)
In de situatie waar je de vlotterschakelaar in de plus zou plaatsen loopt deze plus niet eerst door de motor heen maar wordt hiervoor onderbroken.
Voor het stroomverbruik (doorlopende belasting) maakt het aansluiten niet uit.
Is het een onoverkomelijk probleem?
Nee, netter is het om de schakelaar in de plus te hebben, maar het verschil is hier erg klein omdat ik er vanuit ga dat de vlotter tegen de pomp gemonteerd zit.
Verder zit er een "bedrijfsschakelaar" in die het apparaat spanningsvrij maakt om veilig te kunnen werken.
Wel ben ik het met ErikH eens dat je zo veel mogelijk moet voorkomen om in de min te schakelen om problemen met geleiders die continue onder batterijspanning staan te voorkomen.
Aquanaut