Open externe links in nieuw venster?

Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor Leverg » 10 Jun 2019, 01:26

Hoi Henk,

Vraagje. is het mogelijk om externe links te openen in een nieuw venster? Dat maakt het navigeren ( leuke voor internet en boot ) wat makkelijker. ( mijns inziens).
Nu is het zo dat als ik op een link klik vanuit het forum dat ik weg wordt geleid uit het forum en op de externe link terecht kom.

Gr Gerrit
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor bas » 10 Jun 2019, 02:10

Op de link gaan staan met je pijltje ---> rechter muisknop ---> "openen in nieuw tabblad/venster" kiezen.

Succes!
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor Yep » 10 Jun 2019, 10:39

Zo kan het ook.
Maar Leverg bedoelt dat dit ook automatisch vanuit de site moet kunnen.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor henkvd » 11 Jun 2019, 11:11

Optie zit niet in de forumsoftware, de reden daarvan is dat het not done was om externe koppelingen op die manier te openen, die regel lijkt aardig weg gezakt te zijn.
Nu kan ik er wel een mod voor maken, maar over een tijdje wil ik de forum software updaten en dan is iedere mod weer een struikelblok opzich die dat weer wat lastiger maakt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor Yep » 11 Jun 2019, 11:31

Het is ook geen deal breaker.
Als het makkelijk kan, prima, maar als het niet veranderd, is er ook niemand overboord.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor Leverg » 11 Jun 2019, 15:52

henkvd schreef:Optie zit niet in de forumsoftware, de reden daarvan is dat het not done was om externe koppelingen op die manier te openen, die regel lijkt aardig weg gezakt te zijn.
Nu kan ik er wel een mod voor maken, maar over een tijdje wil ik de forum software updaten en dan is iedere mod weer een struikelblok opzich die dat weer wat lastiger maakt.


Is het wellicht ook mogelijk met de nieuwe software update om dan ook foto,s te uploaden ?
Leverg
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 10 Sep 2017, 19:53
ligplaats:
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor henkvd » 11 Jun 2019, 17:16

Dat zou nu ook mogelijk zijn, echter de reden omdat die mogelijkheid niet aan te bieden is de volgende.
Foto's vreten uiteindelijk opslag ruimte en zouden dan via de server bij je in beeld komen, dat kost bandbreedte, nu wordt die extern ingeladen.
De ruimte op de server is het grootste struikelblok om het niet te doen, dan zou ik na verloop van tijd moeten gaan ruimen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Jun 2019, 23:12

henkvd schreef:Dat zou nu ook mogelijk zijn, echter de treden omdat die mogelijkheid niet aan te bieden is de volgende.
Foto's vreten uiteindelijk opslag ruimte en zouden dan via de server bij je in beeld komen, dat kost bandbreedte, nu wordt die extern ingeladen.
De ruimte op de server is het grootste struikelblok om het niet te doen, dan zou ik na verloop van tijd moeten gaan ruimen.

Ruimte kan inderdaad een probleem zijn (hoewel ik eerder denk dat het de hostingskosten zijn, want ruimte is vandaag de dag geen probleem meer), maar dit zou je op kunnen lossen door bv:
- Een maximum effectieve omvang te stellen en dit in het uploadscript op te nemen, heb ik ook wel gedaan: ongeacht omvang bronbestand, wordt bij het uploaden standaard resize toegepast naar (bv) 500x750 pix, standaard functies binnen php
- Foto's die langer als x weken staan opruimen met een scheduled script, de post laat dan wel een 'error' zien, maar je kunt je afvragen of foto's van meer dan ... nog wel zo relevant zijn. Je zou zelfs kunnen overwegen om draadjes waarvan de laatste post ouder is dan ... automatisch op te ruimen.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor henkvd » 11 Jun 2019, 23:31

Rob idd kosten is een reden om het niet op de server te doen, foto's lopen toch best wel op in ruimte en de data traffic bij het tonen van de foto.
Verwijderen van foto's na verloop van tijd zie ik niet zitten, het online plaatsen bij de diverse image hoster mogelijkheden geeft toch heel lang gewoon een afbeelding in het topic en dat is ook wat waard.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Open externe links in nieuw venster?

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Jun 2019, 23:46

henkvd schreef:het online plaatsen bij de diverse image hoster mogelijkheden geeft toch heel lang gewoon een afbeelding in het topic en dat is ook wat waard.

Eens, maar het nadeel van extern 'uitplaatsen' van componenten, is dat dit vaak ten koste gaat van performance en je creëert een zwakke schakel in het proces, want ipv van 1, ben je ineens van meerdere servers afhankelijk.
Daarbij komt dat je dan vaak geen enkele grip hebt, op waar je foto's geografisch geplaatst worden met de daaruit voortvloeiende wetgeving.
Beiden kunnen drempel verhogend werken .....
Maar goed, is een keuze
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:


Terug naar Ideenbus

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten